Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej-różnice prog. [W6-PE-OT-S2-RMPOW]
semestr letni 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej-różnice prog. [W6-PE-OT-S2-RMPOW] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 13:45 - 14:30
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Barbara Chojnacka-Synaszko |
Literatura: |
Gajewska G.: Elementy pedagogiki opiekuńczej oraz metodyki opieki i wychowania. Zielona Góra 2001. Górnicka B.: Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej – wybrane zagadnienia. Podręcznik akademicki. Opole 2015. Kamińska U.: Zarys metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w rodzinnych i instytucjonalnych formach wychowania. Katowice 2005. Kantowicz E. (red.): Metodyka pracy socjalno-wychowawczej : wybrane zagadnienia. Olsztyn 2013. Luberacka-Gruca J., Wojtasińska E., Zmarzlik K.: Kodeks bezpiecznej opieki w rodzicielstwie zastępczym. Warszawa 2014, Biuro Rzecznika Praw Dziecka. Łobocki M.: Organizowanie pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą. Lublin 1994. Szczepańska M. (red.): Praca opiekuńczo-wychowawcza. T. 2, Kontekst metodyczny. Gdynia 2016. Szczepańska M. (red.): Praca opiekuńczo-wychowawcza. T. 3, Kontekst autorski. Gdynia 2016. Zarzecki L.: Teoretyczne podstawy wychowania: teoria i praktyka w zarysie. Jelenia Góra 2012. |
Zakres tematów: |
Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej - przegląd definicji, cel i przedmiot oraz funkcje wobec opiekuna-wychowawcy i procesu opiekuńczo-wychowawczego. Formy zajęć opiekuńczo-wychowawczych i zasady działalności opiekuńczo-wychowawczej. Metody i techniki oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych. Różnorodność zajęć organizowanych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia zdalne prowadzone w trybie synchronicznym, zgodnie z harmonogramem z zastosowaniem aplikacji Microsoft Teams. Zastosowane metody: - metody podające: wykład - metody oglądowe: pokaz (prezentacja treści jako dołączony materiał z zajęć oraz jako notatki w Notesie zajęć w programie OneNote) - metody aktywizujące: zastosowanie "obszaru współpracy" dla osób biorących udział w zajęciach w Notesie zajęć w programie OneNote lub wykorzystanie podczas zajęć załączonego dokumentu w plikach w celu wymiany informacji między uczestnikami w trakcie spotkania online). |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma pisemna zaliczenia - w trakcie semestru - formularz stworzony z zastosowaniem jednej z dwóch aplikacji - Forms lub Testportal - w usłudze Teams. Student orientuje się w założeniach i celach metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej, zna i ocenia zasady, wytyczne, obszary zainteresowania tego typu działalności, stosowane w niej formy, metody, techniki oddziaływań. Uzyskane i zsumowane podczas pracy pisemnej punkty będą przeliczane na procenty, a oceny będą wystawiane zgodnie z następującymi regułami: 92 % - 100 % 5 86 % - 91% 4+ 72 % - 85 % 4 66 % - 71 % 3+ 51 % - 65 % 3 |
Uwagi: |
1 rok mgr uzup. stac.owztp |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.