Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej-różnice prog. W6-PE-OT-S2-RMPOW
semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej-różnice prog. W6-PE-OT-S2-RMPOW
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 13:45 - 14:30
sala zajęcia zdalne
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2022-06-28 13:45 : 14:30 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-05 13:45 : 14:30 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-12 13:45 : 14:30 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-19 13:45 : 14:30 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-26 13:45 : 14:30 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Barbara Chojnacka-Synaszko
Literatura:

Gajewska G.: Elementy pedagogiki opiekuńczej oraz metodyki opieki i wychowania. Zielona Góra 2001.

Górnicka B.: Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej – wybrane zagadnienia. Podręcznik akademicki. Opole 2015.

Kamińska U.: Zarys metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w rodzinnych i instytucjonalnych formach wychowania. Katowice 2005.

Kantowicz E. (red.): Metodyka pracy socjalno-wychowawczej : wybrane zagadnienia. Olsztyn 2013.

Luberacka-Gruca J., Wojtasińska E., Zmarzlik K.: Kodeks bezpiecznej opieki w rodzicielstwie zastępczym. Warszawa 2014,

Biuro Rzecznika Praw Dziecka.

Łobocki M.: Organizowanie pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą. Lublin 1994.

Szczepańska M. (red.): Praca opiekuńczo-wychowawcza. T. 2, Kontekst metodyczny. Gdynia 2016.

Szczepańska M. (red.): Praca opiekuńczo-wychowawcza. T. 3, Kontekst autorski. Gdynia 2016.

Zarzecki L.: Teoretyczne podstawy wychowania: teoria i praktyka w zarysie. Jelenia Góra 2012.

Zakres tematów:

Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej - przegląd definicji, cel i przedmiot oraz funkcje wobec opiekuna-wychowawcy i procesu opiekuńczo-wychowawczego.

Formy zajęć opiekuńczo-wychowawczych i zasady działalności opiekuńczo-wychowawczej.

Metody i techniki oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych.

Różnorodność zajęć organizowanych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia zdalne prowadzone w trybie synchronicznym, zgodnie z harmonogramem z zastosowaniem aplikacji Microsoft Teams.

Zastosowane metody:

- metody podające: wykład

- metody oglądowe: pokaz (prezentacja treści jako dołączony materiał z zajęć oraz jako notatki w Notesie zajęć w programie OneNote)

- metody aktywizujące: zastosowanie "obszaru współpracy" dla osób biorących udział w zajęciach w Notesie zajęć w programie OneNote lub wykorzystanie podczas zajęć załączonego dokumentu w plikach w celu wymiany informacji między uczestnikami w trakcie spotkania online).

Metody i kryteria oceniania:

Forma pisemna zaliczenia - w trakcie semestru - formularz stworzony z zastosowaniem jednej z dwóch aplikacji - Forms lub Testportal - w usłudze Teams.

Student orientuje się w założeniach i celach metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej, zna i ocenia zasady, wytyczne, obszary zainteresowania tego typu działalności, stosowane w niej formy, metody, techniki oddziaływań.

Uzyskane i zsumowane podczas pracy pisemnej punkty będą przeliczane na procenty, a oceny będą wystawiane zgodnie z następującymi regułami:

92 % - 100 % 5

86 % - 91% 4+

72 % - 85 % 4

66 % - 71 % 3+

51 % - 65 % 3

Uwagi:

1 rok mgr uzup. stac.owztp

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.