Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie II [W2-S1BT19-1BT-12] semestr letni 2021/2022
seminarium, grupa nr 27

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium licencjackie II [W2-S1BT19-1BT-12]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 27 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:45 - 15:15
sala B-01 (SALA WYKL.)
Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Mrozik
Literatura:

Literatura dotycząca referowanego tematu, w tym oryginalne artykuły naukowe, prace przeglądowe i podręczniki.

Zakres tematów:

Tematyka seminariów:

1. Metabolity wtórne wydzielane przez bakterie z rodzaju Streptomyces sp. i przykłady ich zastosowania

2. Strategie farmakologiczne w przezwyciężaniu oporności wielolekowej nowotworów

3. Metabolomika środowiskowa

4. Rola lakaz w degradacji diklofenaku

5. Polimery naturalne w inteligentnych systemach dostarczania leków

6. Nowe metody walki z bakteriami w dobie wzrastającej antybiotykoodporności - degradery i inne związki

7. Produkcja związków powierzchniowo-czynnych przez szczep Pseudomonas sp. 7b

8. Wykorzystanie nanomateriałów w medycynie

9. Wstępna ocena przydatności wybranych makrofitów do fitoremediacji ex-situ wody pobranej ze stawu Kalina

10. Nanomateriały jako terapeutyki

11. Nanomateriały w ochronie środowiska

12. Aktywność mikrobiologiczna ryzosfery kukurydzy inokulowanej szczepem Pseudomonas qingdaonensis ZCR6 i/lub traktowanej mączką kostno-mięsną

13. Nanorurki węglowe a mikroorganizmy

14. Zbadanie wpływu podłoża hodowlanego na aktywność przeciwgrzybową szczepów z rodzaju Streptomyces wyizolowanych ze śluzu ślimaka Cornu aspersum

15. Ocena in vitro wiązania bakteriofagów do pęcherzyków błony zewnętrznej produkowanych przez pałeczki Yersinia enterocolitica O:3

16. Nanotechnologia a zielona energia

17. Analiza profilu metabolicznego endofitów ciemnoseptalnych z wykorzystaniem systemu Biolog® FF

18. Oddziaływania pomiędzy mikroorganizmami w ryzosferze: interakcje endofitów ciemnoseptalnych z bakteriami wspomagającymi rozwój mykoryzy

19. Degradacja związków ropopochodnych przez szczep Pseudomonas sp. 7b

Metody dydaktyczne:

Spotkania 2-godzinne, w formie stacjonarnej, zgodnie z planem zajęć. Prezentacje w Power Point i dyskusja prezentowanych zagadnień.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową seminarium składa się średnia ważona z prezentacji multimedialnej (0,5), zaangażowanie studenta w dyskusję naukową (0,3) oraz współpraca z promotorem (0,2).

Student oceniany jest w trakcie prezentacji. Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji.

ocena bdb – zagadnienie przedstawione w sposób wyczerpujący , brak błędów merytorycznych, logiczny i zrozumiały układ prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania związane z prezentowanym zagadnieniem, dobra znajomość literatury.

ocena db – zagadnienie omówiono częściowo, bardzo nieliczne błędy merytoryczne, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji, dobra znajomość omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury.

ocena dst – zagadnienie przedstawiono pobieżnie, dość liczne błędy merytoryczne, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji poniżej przeciętnej.

ocena ndst – student nie przygotował prezentacji lub nie został dopuszczony do wygłoszenia prezentacji przez opiekuna.

Ocenie podlega także zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Aktywność studenta oceniana jest w skali bdb - ndst.

ocena bdb – student bardzo często zadaje pytania, będące dowodem jego dociekliwości i motywacji do poszerzenia swojej wiedzy ogólnej.

ocena db – student często zadaje pytania po prezentacjach kolegów

ocena dst – student rzadko zadaje pytania po prezentacjach kolegów.

ocena ndst – student nie zadaje pytań po prezentacjach kolegów.

Student oceniany jest także na etapie przygotowywania prezentacji multimedialnej przez promotora pracy w skali ocen od bdb do ndst.

Uwagi:

dr Agnieszka Nowak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)