Seminarium licencjackie II [W2-S1BT19-1BT-12]
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 27
Przedmiot: | Seminarium licencjackie II [W2-S1BT19-1BT-12] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 27 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 13:45 - 15:15
sala B-01 (SALA WYKL.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Mrozik |
Literatura: |
Literatura dotycząca referowanego tematu, w tym oryginalne artykuły naukowe, prace przeglądowe i podręczniki. |
Zakres tematów: |
Tematyka seminariów: 1. Metabolity wtórne wydzielane przez bakterie z rodzaju Streptomyces sp. i przykłady ich zastosowania 2. Strategie farmakologiczne w przezwyciężaniu oporności wielolekowej nowotworów 3. Metabolomika środowiskowa 4. Rola lakaz w degradacji diklofenaku 5. Polimery naturalne w inteligentnych systemach dostarczania leków 6. Nowe metody walki z bakteriami w dobie wzrastającej antybiotykoodporności - degradery i inne związki 7. Produkcja związków powierzchniowo-czynnych przez szczep Pseudomonas sp. 7b 8. Wykorzystanie nanomateriałów w medycynie 9. Wstępna ocena przydatności wybranych makrofitów do fitoremediacji ex-situ wody pobranej ze stawu Kalina 10. Nanomateriały jako terapeutyki 11. Nanomateriały w ochronie środowiska 12. Aktywność mikrobiologiczna ryzosfery kukurydzy inokulowanej szczepem Pseudomonas qingdaonensis ZCR6 i/lub traktowanej mączką kostno-mięsną 13. Nanorurki węglowe a mikroorganizmy 14. Zbadanie wpływu podłoża hodowlanego na aktywność przeciwgrzybową szczepów z rodzaju Streptomyces wyizolowanych ze śluzu ślimaka Cornu aspersum 15. Ocena in vitro wiązania bakteriofagów do pęcherzyków błony zewnętrznej produkowanych przez pałeczki Yersinia enterocolitica O:3 16. Nanotechnologia a zielona energia 17. Analiza profilu metabolicznego endofitów ciemnoseptalnych z wykorzystaniem systemu Biolog® FF 18. Oddziaływania pomiędzy mikroorganizmami w ryzosferze: interakcje endofitów ciemnoseptalnych z bakteriami wspomagającymi rozwój mykoryzy 19. Degradacja związków ropopochodnych przez szczep Pseudomonas sp. 7b |
Metody dydaktyczne: |
Spotkania 2-godzinne, w formie stacjonarnej, zgodnie z planem zajęć. Prezentacje w Power Point i dyskusja prezentowanych zagadnień. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową seminarium składa się średnia ważona z prezentacji multimedialnej (0,5), zaangażowanie studenta w dyskusję naukową (0,3) oraz współpraca z promotorem (0,2). Student oceniany jest w trakcie prezentacji. Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji. ocena bdb – zagadnienie przedstawione w sposób wyczerpujący , brak błędów merytorycznych, logiczny i zrozumiały układ prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania związane z prezentowanym zagadnieniem, dobra znajomość literatury. ocena db – zagadnienie omówiono częściowo, bardzo nieliczne błędy merytoryczne, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji, dobra znajomość omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury. ocena dst – zagadnienie przedstawiono pobieżnie, dość liczne błędy merytoryczne, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji poniżej przeciętnej. ocena ndst – student nie przygotował prezentacji lub nie został dopuszczony do wygłoszenia prezentacji przez opiekuna. Ocenie podlega także zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Aktywność studenta oceniana jest w skali bdb - ndst. ocena bdb – student bardzo często zadaje pytania, będące dowodem jego dociekliwości i motywacji do poszerzenia swojej wiedzy ogólnej. ocena db – student często zadaje pytania po prezentacjach kolegów ocena dst – student rzadko zadaje pytania po prezentacjach kolegów. ocena ndst – student nie zadaje pytań po prezentacjach kolegów. Student oceniany jest także na etapie przygotowywania prezentacji multimedialnej przez promotora pracy w skali ocen od bdb do ndst. |
Uwagi: |
dr Agnieszka Nowak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.