Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodologia badań społecznych [W6-PE-N2-1MBS] semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodologia badań społecznych [W6-PE-N2-1MBS]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 12:45 - 16:30
sala 22
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 45
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Strona domowa grupy: http://www.us.edu.pl
Literatura:

Babbie E.: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2003.

Bereźnicki F.: Prace magisterskie z pedagogiki. Kraków 2008.

Ciechowska M., Szymańska M.: Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych. Część I. Kraków 2018.

Juszczyk S.: Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Katowice 2013.

Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000.

Palka S.: Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk 2006.

Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001.

Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008.

Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 1995.

Węglińska M.: Jak pisać prace magisterską. Kraków 2004.

Zakres tematów:

1. Podstawy teoretyczne badań jakościowych.

2. Problematyka badań jakościowych. Dobór próby.

3. Etyczne aspekty jakościowych badań pedagogicznych.

4-11. Wybrane metody i techniki badań jakościowych (studium przypadku, metoda monograficzna, biograficzna, etnografia, teoria ugruntowana).

12. Analizowanie danych jakościowych.

13-15. Prezentacja projektów badawczych.

Metody dydaktyczne:

Praca z tekstem, dyskusja, metoda ćwiczeniowa, metoda projektu

Metody i kryteria oceniania:

Projekt badawczy zrealizowany w paradygmacie jakościowym.

Kryteria oceny projektu:

- konceptualizacja problematyki badawczej;

- dobór metody badawczej;

- analiza materiału empirycznego - rekonstrukcja;

- interpretacja danych jakościowych.

Uwagi:

1 rok pedagogika mgr uzup niestac. ZEWIWP,

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)