Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie3 [W6-PA-SA-N2-53S.3] semestr letni 2021/2022
seminarium, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie3 [W6-PA-SA-N2-53S.3]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 15:45 - 19:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: 5
Prowadzący: Ilona Fajfer-Kruczek
Literatura:

Denzin N. K., Lincoln Y. S (red.): Metody badań jakościowych, t. 1 i 2. Warszawa 2009.

• Jemelniak D. (red.): Badania jakościowe. Podejście i teoria, t. 1 i 2. Warszawa 2012.

• Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.: Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań 2001.

• Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000.

• Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000.

• Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999.

• Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2005.

• Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008.

• Zaczyński W.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa 1997.

Angrosino M.: Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2010.

• Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa 2009.

• Barbour R.: Badania fokusowe. Warszawa 2011.

• Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Warszawa 1999.

• Charamaz K.: Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa 2009.

• Gnitecki J.: Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej. Zielona Góra 1993.

• Jakob G.: Wywiad narracyjny w badaniach biograficznych, [w:] D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski (red.): Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Łódź 2003.

• Krzychała S., Zamorska B.: Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności. Wrocław 2008.

• Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Lublin 2010.

• Miles M. B., Huberman A. M.: Analiza danych jakościowych. Białystok 2000.

• Nowak S.: Metodologia badań społecznych. Warszawa 1985.

• Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2008.

• Szumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 1995.

• Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela. Warszawa 1995.

Zakres tematów:

Doskonalenie pisarstwa naukowego.

Zasady prowadzenia badań naukowych - praktyczne aspekty.

Analiza, interpretacja danych w badaniach jakościowych i ilościowych.

Prezentacja wyników badań naukowych w pracy magisterskiej.

Metody dydaktyczne:

podające, praca własna studenta, dialog motywacyjny,

Metody i kryteria oceniania:

Ocena na podstawie złożonej w systemie APD finalnej (kompletnej) wersji pracy po uwzględnieniu sugestii i zaleceń promotora. Kryteria to:

- spójność tematu pracy z zawartością merytoryczną treści;

- spójny i logiczny układ pracy magisterskiej - strona tytułowa, oświadczenie autora, spis treści, wstęp, rozdziały części teoretycznej, metodologicznej, empirycznej, zakończenie, spisy tabel, wykresów itp., bibliografia, aneks;

- kompletność tez merytorycznych i osi teoretycznej pracy;

- metodologicznie poprawny projekt własnych badań;

- poprawność prezentowania wyników badań empirycznych;

- powołanie się na adekwatne źródła;

- warsztat pisarski naukowy i ogólna ocena poprawności językowej pracy.

Pod warunkiem pozytywnej weryfikacji systemem antyplagiatowym.

Uwagi:

4 semestr mgr niestac.Surdo z arte dr Fajfer

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)