Seminarium magisterskie3 [W6-PA-SA-N2-53S.3]
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Seminarium magisterskie3 [W6-PA-SA-N2-53S.3] | ||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 15:45 - 19:30
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||
Limit miejsc: | 5 | ||||||||||
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek | ||||||||||
Literatura: |
Denzin N. K., Lincoln Y. S (red.): Metody badań jakościowych, t. 1 i 2. Warszawa 2009. • Jemelniak D. (red.): Badania jakościowe. Podejście i teoria, t. 1 i 2. Warszawa 2012. • Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.: Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań 2001. • Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000. • Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000. • Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999. • Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2005. • Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008. • Zaczyński W.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa 1997. Angrosino M.: Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2010. • Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa 2009. • Barbour R.: Badania fokusowe. Warszawa 2011. • Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Warszawa 1999. • Charamaz K.: Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa 2009. • Gnitecki J.: Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej. Zielona Góra 1993. • Jakob G.: Wywiad narracyjny w badaniach biograficznych, [w:] D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski (red.): Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Łódź 2003. • Krzychała S., Zamorska B.: Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności. Wrocław 2008. • Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Lublin 2010. • Miles M. B., Huberman A. M.: Analiza danych jakościowych. Białystok 2000. • Nowak S.: Metodologia badań społecznych. Warszawa 1985. • Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2008. • Szumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 1995. • Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela. Warszawa 1995. |
||||||||||
Zakres tematów: |
Doskonalenie pisarstwa naukowego. Zasady prowadzenia badań naukowych - praktyczne aspekty. Analiza, interpretacja danych w badaniach jakościowych i ilościowych. Prezentacja wyników badań naukowych w pracy magisterskiej. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
podające, praca własna studenta, dialog motywacyjny, |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena na podstawie złożonej w systemie APD finalnej (kompletnej) wersji pracy po uwzględnieniu sugestii i zaleceń promotora. Kryteria to: - spójność tematu pracy z zawartością merytoryczną treści; - spójny i logiczny układ pracy magisterskiej - strona tytułowa, oświadczenie autora, spis treści, wstęp, rozdziały części teoretycznej, metodologicznej, empirycznej, zakończenie, spisy tabel, wykresów itp., bibliografia, aneks; - kompletność tez merytorycznych i osi teoretycznej pracy; - metodologicznie poprawny projekt własnych badań; - poprawność prezentowania wyników badań empirycznych; - powołanie się na adekwatne źródła; - warsztat pisarski naukowy i ogólna ocena poprawności językowej pracy. Pod warunkiem pozytywnej weryfikacji systemem antyplagiatowym. |
||||||||||
Uwagi: |
4 semestr mgr niestac.Surdo z arte dr Fajfer |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.