Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia W6-PA-SEP-S2-EPZZ
semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia W6-PA-SEP-S2-EPZZ
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 18:00 - 18:45
sala zajęcia zdalne
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2022-07-05 18:00 : 18:45 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-12 18:00 : 18:45 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-19 18:00 : 18:45 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-26 18:00 : 18:45 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-08-02 18:00 : 18:45 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Strona domowa grupy: http://www.weinoe.us.edu.pl
Literatura:

Campbell T. C., Campbell T. M. Nowoczesne zasady odżywiania. Wyd. Galaktyka, 2011.

Jopkiewicz A., Schejbal J. (red.): Zdrowie dzieci i młodzieży w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. KTN, Kielce 1998.

Piechaczek-Ogierman G.: Postawy zdrowotne uczniów i ich socjokulturowe uwarunkowania. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2009.

Szewczyk T.: Pedagogika zdrowia. W: B. Śliwerski (red): Pedagogika. Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej. T. 3, GWP, Gdańsk 2006.

Heszen-Niejodek I. (red.): Promocja zdrowia. Psychologiczne podstawy wdrożeń. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1997.

Heszen I., Sęk H: Psychologia zdrowia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.

Słońska Z., Woynarowska B.(red.): Programy dla zdrowia w społeczności lokalnej. Instytut Kardiologii im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2002.

Woynarowska B.,Edukacja zdrowotna w podstawie programowej kształcenia ogólnego, jako fundament dla szkolnego programu profilaktykiOśrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa

Woynarowska B. (red): Organizacja i realizacja.Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli szkół podstawowych.Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa 2012

Zakres tematów:

1-2. Zdrowie w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. Salutogeneza.

3-4. Profilaktyka i promocja zdrowia - inspirowanie do zdrowego stylu życia i harmonijnego rozwoju oraz kształtowanie postaw prozdrowotnych, prospołecznych i prorodzinnych. Choroby cywilizacyjne – etiologia, objawy i zapobieganie.

5. Kolokwium.

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjno-problemowy z prezentacją mulitimedialną

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia pisemnego testu zaliczeniowego na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna) jest uzyskanie minimum 50% maksymalnej punktacji testu.

Pytania testowe: jednokrotnej i wielokrotnej odpowiedzi oraz pytania otwarte. Czas: 30 minut.

Uwagi:

PON z surdo sem.2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.