Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy pedagogiki specjalnej-różnice programowe W6-PA-SEP-S2-RPPS
semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Podstawy pedagogiki specjalnej-różnice programowe W6-PA-SEP-S2-RPPS
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 14:15 - 15:00
sala zajęcia zdalne
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2022-07-01 14:15 : 15:00 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-08 14:15 : 15:00 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-15 14:15 : 15:00 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-22 14:15 : 15:00 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-29 14:15 : 15:00 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Beata Skotnicka
Literatura:

1. Pedagogika specjalna, W. Dykcik (red.), Wyd. UAM, Poznań 2009.

2. Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, I. Chrzanowska, Wyd. Impuls, Kraków 2015.

3. Inkluzja edukacyjna a pedagogika lecznicza, O. Speck, Harmonia Uniwersalis, Gdańsk 2013.

4. Specjalne potrzeby edukacyjne, A. Olechowska, PWN, Warszawa 2016.

5. Niepełnosprawność, Barnes C., Mercer G,. Wyd. Sic! 2008.

6. Uczeń z niepełnosprawnością w szkole ogólnodostępnej, Z. Gajdzica (red.), Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2011.

7. Akty prawne rangi międzynarodowej i krajowej, ustawy rozporządzenia dotyczące osób z niepełnosprawnościami.

Zakres tematów:

1. Modele niepełnosprawności jako wyraz zmian paradygmatycznych.

2. Surdopedagogika - cele, zadania oraz metody pracy z uczniem.

3. Tyflopedagogika - cele, zadania, metody pracy z uczniem.

4. Uczeń zdolny jako uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - Przygotowanie szkoły do pracy z uczniem zdolnym.

5. Dziecko z chorobą przewlekłą w szkole ogólnodostępnej.

Metody dydaktyczne:

wykład monograficzny, prezentacja multimedialna, analiza tekstów źródłowych, dyskusja.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie i przedstawienie prezentacji dotyczącej jednego zagadnienia tematycznego tj. wybranej kategorii specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz przygotowania szkoły do pracy z tym uczniem.

Uwagi:

PON z surdo sem.2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.