Podstawy pedagogiki specjalnej-różnice programowe W6-PA-SEP-S2-RPPS
semestr letni 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Podstawy pedagogiki specjalnej-różnice programowe W6-PA-SEP-S2-RPPS | |||
Zajęcia |
semestr letni 2021/2022 (2021/2022L)
(w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: |
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 14:15 - 15:00
sala zajęcia zdalne Bielska 62 jaki jest adres? |
||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: | Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań. | ||
Liczba osób w grupie: | 3 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Beata Skotnicka | |||
Literatura: |
1. Pedagogika specjalna, W. Dykcik (red.), Wyd. UAM, Poznań 2009. 2. Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, I. Chrzanowska, Wyd. Impuls, Kraków 2015. 3. Inkluzja edukacyjna a pedagogika lecznicza, O. Speck, Harmonia Uniwersalis, Gdańsk 2013. 4. Specjalne potrzeby edukacyjne, A. Olechowska, PWN, Warszawa 2016. 5. Niepełnosprawność, Barnes C., Mercer G,. Wyd. Sic! 2008. 6. Uczeń z niepełnosprawnością w szkole ogólnodostępnej, Z. Gajdzica (red.), Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2011. 7. Akty prawne rangi międzynarodowej i krajowej, ustawy rozporządzenia dotyczące osób z niepełnosprawnościami. |
|||
Zakres tematów: |
1. Modele niepełnosprawności jako wyraz zmian paradygmatycznych. 2. Surdopedagogika - cele, zadania oraz metody pracy z uczniem. 3. Tyflopedagogika - cele, zadania, metody pracy z uczniem. 4. Uczeń zdolny jako uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - Przygotowanie szkoły do pracy z uczniem zdolnym. 5. Dziecko z chorobą przewlekłą w szkole ogólnodostępnej. |
|||
Metody dydaktyczne: |
wykład monograficzny, prezentacja multimedialna, analiza tekstów źródłowych, dyskusja. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie i przedstawienie prezentacji dotyczącej jednego zagadnienia tematycznego tj. wybranej kategorii specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz przygotowania szkoły do pracy z tym uczniem. |
|||
Uwagi: |
PON z surdo sem.2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.