Twórczy warsztat pedagoga specjalnego 2 [W6-PA-SEP-S2-TWP.2]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Twórczy warsztat pedagoga specjalnego 2 [W6-PA-SEP-S2-TWP.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Dorota Prysak |
Literatura: |
- Bartnikowska U., Kosakowski Cz. (red.), Pedagog specjalny: dylematy roli, (2016), Olsztyn - Palak Z. (red.), Pedagog specjalny w procesie edukacji, rehabilitacji i resocjalizacji, (2008), Lublin - Palak Z., Bujnowska A. (red.), Kompetencje pedagoga specjalnego: aktualne wyzwania teorii i praktyki, (2008), Lublin - Plichta P., Wypalenie zawodowe i poczucie sensu życia pedagogów specjalnych, (2015), Wrocław - Parchomiuk M., Postawy pedagogów specjalnych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną (2013), Lublin - Tomkiewicz-Bętkowska A., Krztoń A., ABC pedagoga specjalnego: poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym, (2007), Kraków - Olszewski S., Usłyszeć polifonię : tożsamości zawodowe pedagogów specjalnych pracujących z osobami z niepełnosprawnością intelektualną (2017), Kraków - Eckert U., Niektóre metody i techniki pracy pedagoga specjalnego, (1994), Warszawa - Maciarz A., Mały leksykon pedagoga specjalnego, (2005), Kraków - Tomkiewicz-Bętkowska A., ABC pedagoga specjalnego: razem łatwiej: nowe doświadczenia, (2016), Kraków - Heaton J.A., Podstawy umiejętności terapeutycznych,(2005), Gdańsk - Gelso Ch., Hayes., Relacja terapeutyczna, (2005), Gdańsk - Jones C., Co wolno, a czego nie wolno terapeucie, (2005), Gdańsk - Knapp H., Komunikacja w terapii, (2009), Warszawa - Nęcka E., Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B., Trening twórczości, (2012), Gdańsk - Sawicka K., (red.), Socjoterapia, (2010), Warszawa - Vopel K. W., Poradnik dla prowadzących grupy, (2004), Kielce - Kędzior-Niczyporuk E., (red.), Wprowadzenie do pedagogiki zabawy, (2003), Warszawa - Kottler J., Skuteczny terapeuta, (2005), Gdańsk - Kozaczuk A., Proces grupowy, (2014), Gliwice - Brzezińska A. (red.), Psychologiczne portrety człowieka, (2005), Gdańska - Sikorski W., Bezsłowne komunikowanie się w psychoterapii, (2004), Kraków - Sikorski W., Gesty zamiast słów, (2007), Kraków - Tokarczuk O., (red.), Grupa bawi się i pracuje, (1994), Wałbrzych - Artykuły naukowe, których treść jest tożsama z profilem przedmiotu. |
Zakres tematów: |
1. Kompetencje społeczne w zawodzie pedagoga (komunikacja interpersonalna). 2. Kompetencje społeczne w zawodzie pedagoga (konflikty i rozwiązywanie). 3. Stres i radzenie sobie ze stresem. 4. Cechy osobowości w zawodzie pedagoga. 5. Wypalenie zawodowe w zawodzie pedagoga. |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej lub aplikacji z zakresu nowych technologii informatycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt. Ocenie podlega: - zakres przygotowania i sposób prezentacji materiału dokumentacyjnego (wg. tab. „wymagania merytoryczne”), samodzielność w wyborze, analizie i ocenie prezentowanych działań oraz systematyczne uczestnictwo w zajęciach konwersatoryjnych. 1. Konspekt (pomysłowość, przejrzystość, klarowność przekazu) Zajęcia w grupie (trafność doboru metody, współpraca w grupie, umiejętność radzenia sobie z dziećmi, pomoce przygotowane do zajęć, sposób przeprowadzenia zajęć, zaangażowanie poszczególnych członków zespołu, pomysłowość oraz zadowolenie uczestników z przeprowadzonych zajęć) |
Uwagi: |
PON z surdo sem.2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.