Zarządzanie kapitałem ludzkim [W1-DF-S1-ZKL]
semestr letni 2021/2022
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Zarządzanie kapitałem ludzkim [W1-DF-S1-ZKL] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 95 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 100 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Michał Czuba | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1.Armstrong M., Zarządzanie kapitałem ludzkim,Wolters Kluwer Polska 2012 2.Armstrong M., Baron A., Zarządzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dzięki ludziom,Wolters Kluwer Polska 2008 3.Zarządzanie Zasobami Ludzkimi pod red H. Króla, A. Ludwiczyńskiego, PWN, Warszawa 2010 4.materiały i artykuły dostępne w internecie ze szczególnym uwzględnieniem repozytorium Repuś. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Kapitał ludzki- jego istota i znaczenie dla organizacji 2. Wykorzystanie koncepcji zarządzania wiedzą dla tworzenia kapitału ludzkiego organizacji 3.Szkolenia jako sposób rozwoju kapitału ludzkiego 4.Mentoring jako nowoczesne narzędzie wzmacniające kapitał ludzki 5. Przykłady programów mentoringowych realizowanych w Polsce 6.Wykorzystanie koncepcji zarządzania różnorodnością do wzmacniania kapitału ludzkiego- przykłady firm działających w Polsce w tym zakresie 7.Działania związane z zarządzaniem zdrowiem pracowników jako narzędzie wzmacniające kapitał ludzki organizacji. Przykład Wolkswagen Poznań 8.Zarządzanie wiekiem jako element funkcjonowania organizacji wywierający wpływ na jej kapitał ludzki. Przykład działań w tym zakresie firmy IKEA w Polsce 9.Zarządzanie talentami w organizacji- uwarunkowania i zakres stosowania tej koncepcji w Polsce 10. Employer branding jako narzędzie wzmacniania kapitału ludzkiego organizacji 11.Rekrutacja i selekcja pracowników jako baza kapitału ludzkiego 12. Nowoczesne systemy motywacyjne jako narzędzie wpływające na kapitał ludzki organizacji |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Realizowane zajęcia wykorzystują jako metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, dyskusję problemową, studium przypadku. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa z przedmiotu jest ustalana w oparciu o test jednokrotnego wyboru, składający się z 12 pytań. . Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest uzyskanie co najmniej 7 punktów. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
6 sem. Doradztwo filozoficzne i coaching /studia stacjonarne I stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.