Profilaktyka i promocja zdrowia [W6-PE-WZ-N1-1PPZ]
semestr letni 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Profilaktyka i promocja zdrowia [W6-PE-WZ-N1-1PPZ] | ||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 14:30 - 16:45
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Gabriela Piechaczek-Ogierman | ||||||
Strona domowa grupy: | http://www.us.edu.pl | ||||||
Literatura: |
Demel M.: Pedagogika zdrowia. WSiP, Warszawa 1980. Jopkiewicz A., Schejbal J. (red.): Zdrowie dzieci i młodzieży w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. KTN, Kielce 1998. Korporowicz V: Zdrowie i jego promocja: kształtowanie przyszłości. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2005. Sęk H.: Zdrowie behawioralne. (W:): J. Strelau (red.): Psychologia. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej. T. 3, GWP, Gdańsk 2000. Słońska Z., Woynarowska B.(red.): Programy dla zdrowia w społeczności lokalnej. Instytut Kardiologii im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2002. Campbell T. C., Campbell T. M. Nowoczesne zasady odżywiania. Wyd. Galaktyka, 2011. Dąbek A. (red.): Służyć dziecku: profilaktyka i promocja zdrowia. Pełnomocnik Wojewody Zielonogórskiego d/s Zapobiegania Narkomanii, 1993. Gwizdek B., Sołtys E.: Gimnazjalny projekt profilaktyczno-wychowawczy. WSiP, Warszawa 2002. Heszen-Niejodek (red.): Promocja zdrowia. Psychologiczne podstawy wdrożeń. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1997. Woynarowska B. (red.): Zdrowie i szkoła. PZWL, Warszawa 2000. |
||||||
Zakres tematów: |
1. Zdrowie jako kategoria pedagogiczna. Pedagogiki zdrowia. Związek pedagogiki zdrowia z innymi dyscyplinami naukowymi. 2. Idea koncepcji promocji zdrowia. 3. Teoretyczne modele zdrowia (model medyczny i biopsychospołeczny). 4. Styl życia. Zasady zdrowego stylu życia. ( piramida żywieniowa, aktywność fizyczna) 5. Zachowania ryzykowne (czynniki chroniące i czynniki ryzyka). 6. Kompetencje psychospołeczne w profilaktyce uzależnień. |
||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjno-problemowy z prezentacją mulitimedialną Wykłady zorganizowane w formie hybrydowej - zdalnego kształcenia z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams oraz w kontakcie. |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest napisanie egzaminu na najniższym - dopuszczalnym poziomie ( uzyskanie 50% maksymalnej punktacji). Czas na napisanie odpowiedzi wynosi 45 minut. Termin egzaminu w sesji letniej. |
||||||
Uwagi: |
powiwdż niestac. sem 5 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.