Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty komunikacji naukowej [W1-KO-N1-WKN] semestr letni 2021/2022
Warsztat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty komunikacji naukowej [W1-KO-N1-WKN]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Warsztat [Wr], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 13:00 - 15:15
sala 330
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 15:30 - 17:00
sala 330
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marta Ples-Bęben
Literatura:

U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Dowolne wydanie.

K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z Internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2020.

P.P. Grzybowski, K. Sawicki, Pisanie prac i sztuka ich prezentacji. Kraków 2010.

K. Szafrańska, Raport: 5 Najlepszych Metod Notowania. Wrocław 2008.

K. Szymanek, K.A. Wieczorek, Sztuka argumentacji. Rozszerzone badania w ćwiczeniu argumentów. Warszawa 2021.

M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów. Kraków 1997.

Zakres tematów:

- Etyka pracy naukowej

- Wprowadzenie do metodologii pisania prac naukowych

- Zasady opracowywania abstraktu i określania słów kluczowych

- Kwerenda (biblioteczna, archiwalna, internetowa) - jak szukać informacji i gromadzić materiały

- Szukanie i opracowywanie bibliografii

- Przypisy w teorii i praktyce

- Zasady formatowania prac pisemnych

- Źródła internetowe dla badaczy: strony i portale naukowe, czasopisma, bazy i wyszukiwarki internetowe

- Programy stypendialne i grantowe dla studentów

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, elementy wykładu, ćwiczenia praktyczne (w grupach i indywidualne).

Metody i kryteria oceniania:

Na ostateczną ocenę składają się:

- obecność na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność, pozostałe należy zdać indywidualnie - materiał do ustalenia z prowadzącą);

- aktywność podczas zajęć

- praca zaliczeniowa, na którą składa się opracowanie następujących elementów: problem badawczy, temat pracy, struktura pracy, prawidłowo zapisana bibliografia (5 artykułów i 5 książek), abstrakt i słowa kluczowe.

Z zajęć mogą być zwolnieni absolwenci innego kierunku (z oceną 5,0).

Ocena: 5,0 – aktywność podczas 90% zajęć, opanowanie metodologii prac pisemnych. Znajomość baz naukowych, umiejętność oceny jakości źródeł. Umiejętność formatowania tekstu naukowego. Umiejętność opracowania przypisów i bibliografii wg różnych stylów.

Ocena: 4,5 – aktywność podczas 80% zajęć, opanowanie metodologii opracowania prac pisemnych. Znajomość głównych baz naukowych, umiejętność oceny jakości źródeł. Umiejętność redagowania tekstu naukowego. Umiejętność opracowania przypisów i bibliografii wg różnych stylów.

Ocena: 4,0 – aktywność podczas 70% zajęć, opanowanie metodologii opracowania prac pisemnych. Znajomość najważniejszych baz naukowych, umiejętność oceny jakości źródeł. Umiejętność redagowania tekstu naukowego. Umiejętność opracowania przypisów i bibliografii wg najważniejszych stylów.

Ocena: 3,5 – aktywność podczas 60% zajęć, opanowanie podstaw metodologii opracowania prac pisemnych. Umiejętność redagowania tekstu naukowego na podstawowym poziomie. Umiejętność opracowania przypisów i bibliografii wg najważniejszych stylów.

Ocena: 3,0 – aktywność podczas połowy zajęć, opanowanie podstaw metodologii opracowania prac pisemnych. Znajomość co najmniej dwóch baz naukowych, umiejętność oceny jakości źródeł. Umiejętność podstawowego redagowania tekstu naukowego. Umiejętność opracowania przypisów i bibliografii wg co najmniej jednego stylu.

Uwagi:

2 sem. kognitywistyki, studia niestacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)