Pedagogika prenatalna [W6-PE-KT-S1-PP]
semestr zimowy 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Pedagogika prenatalna [W6-PE-KT-S1-PP] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Dorota Prysak |
Literatura: |
Dąbrowska-Wnuk M., Doświadczenia dziecka prenatalnego i ich znaczenie w procesie adaptacji i uczenia się świata, Hygeia Public Health 2019, 54(4): 222-227 Chazan B., Simon W.,Aborcja-Przyczyny-Nastepstwa-Terapia-Chazan-Simon pod redakcją naukową Bogdana Chazan i Witolda Simon, Wydawnictwo Wektory, Wrocław 2009 Kornas-Biela D., Pedagogika Prenatalna. Nowy obszar nauk o wychowaniu. Wydawnictwo KUL 2009. Kornas Biela D., Zagrożenie rozwoju dziecka w pierwszej fazie jego życia [w:] B. Balcerzak- -Paradowska (red.), Sytuacja dzieci w Polsce w okresie przemian, Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa, 1999 Rang O., Trauma narodzin, Wydawnictwo KR, Warszawa 2012 Skotnicka B., Prenatalne, perinatalne i postnatalne czynniki zagrożenia niepełnosprawnością intelektualną – profilaktyka i edukacja, http://www.problemy.edukacji.us.edu.pl/wp-content/uploads/2014/12/11-Skotnicka_67-79-.pdf, 2021.10 Tataj–Puzyna U., Sys D., Znaczenie pierwszej relacji w życiu człowieka, https://www.stowarzyszeniefidesetratio.pl/Presentations0/02Tataj.pdf, 2021.10 Włodarczyk E., O „rodzeniu się” macierzyństwa, (w:) J. Deręgowska, M. Majorczyk (red.), Konteksty współczesnego macierzyństwa. Perspektywa młodych naukowców, Poznań 2012, s. 101-127 |
Zakres tematów: |
1. Społeczno-kulturowy kontekst wyłaniania się pedagogiki prenatalnej 2. Zarys statusu metodologicznego pedagogiki prenatalnej 3. Prenatalna relacja z dzieckiem – wyzwanie dla pedagogiki 4. Nowe podejście do prokreacji i dziecka prenatalnego 5. Pedagogika prenatalna jako odpowiedź na nowe wyzwania w naukach o wychowaniu 6. Interdyscyplinarny charakter pedagogiki prenatalnej |
Metody dydaktyczne: |
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych) Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne - studenci przystąpią do pisemnego kolokwium zaliczającego treści wykładów z tego modułu |
Uwagi: |
dr Prysak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.