Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika prenatalna [W6-PE-KT-S1-PP] semestr zimowy 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika prenatalna [W6-PE-KT-S1-PP]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:45 - 14:30
sala 8
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dorota Prysak
Literatura:

Dąbrowska-Wnuk M., Doświadczenia dziecka prenatalnego i ich znaczenie w procesie adaptacji i uczenia się świata, Hygeia Public Health 2019, 54(4): 222-227

Chazan B., Simon W.,Aborcja-Przyczyny-Nastepstwa-Terapia-Chazan-Simon pod redakcją naukową Bogdana Chazan i Witolda Simon, Wydawnictwo Wektory, Wrocław 2009

Kornas-Biela D., Pedagogika Prenatalna. Nowy obszar nauk o wychowaniu. Wydawnictwo KUL 2009.

Kornas Biela D., Zagrożenie rozwoju dziecka w pierwszej fazie jego życia [w:] B. Balcerzak- -Paradowska (red.), Sytuacja dzieci w Polsce w okresie przemian, Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa, 1999

Rang O., Trauma narodzin, Wydawnictwo KR, Warszawa 2012

Skotnicka B., Prenatalne, perinatalne i postnatalne czynniki zagrożenia niepełnosprawnością intelektualną – profilaktyka i edukacja, http://www.problemy.edukacji.us.edu.pl/wp-content/uploads/2014/12/11-Skotnicka_67-79-.pdf, 2021.10

Tataj–Puzyna U., Sys D., Znaczenie pierwszej relacji w życiu człowieka, https://www.stowarzyszeniefidesetratio.pl/Presentations0/02Tataj.pdf, 2021.10

Włodarczyk E., O „rodzeniu się” macierzyństwa, (w:) J. Deręgowska, M. Majorczyk (red.), Konteksty współczesnego macierzyństwa. Perspektywa młodych naukowców, Poznań 2012, s. 101-127

Zakres tematów:

1. Społeczno-kulturowy kontekst wyłaniania się pedagogiki prenatalnej

2. Zarys statusu metodologicznego pedagogiki prenatalnej

3. Prenatalna relacja z dzieckiem – wyzwanie dla pedagogiki

4. Nowe podejście do prokreacji i dziecka prenatalnego

5. Pedagogika prenatalna jako odpowiedź na nowe wyzwania w naukach o wychowaniu

6. Interdyscyplinarny charakter pedagogiki prenatalnej

Metody dydaktyczne:

Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych)

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie.

Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie pisemne - studenci przystąpią do pisemnego kolokwium zaliczającego treści wykładów z tego modułu

Uwagi:

dr Prysak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)