Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Pedagogika - warsztaty W6-PE-S1-PEDW
semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Pedagogika - warsztaty W6-PE-S1-PEDW
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 9:30
sala zajęcia zdalne
Bielska 62 jaki jest adres?
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 14:45 - 15:30
sala zajęcia zdalne
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2022-07-05 08:00 : 09:30 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-05 14:45 : 15:30 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-12 08:00 : 09:30 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-12 14:45 : 15:30 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
2022-07-19 08:00 : 09:30 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Szafrańska
Literatura:

Balbin M.: Twoja rola w zespole. GWP. Gdańsk 2003.

Brown R. : Procesy grupowe. GWP. Gdańsk 2006.

Brajdon A.D., Gamoń D.: Kiedy mózg pracuje inaczej. GWP 2006.

Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B.: Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących. Wyd. JEDNOŚĆ. Kielce 2003.

Faber J., King J.: Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Media Rodzina 2012.

Fijewski P.: Jak rozwinąć skrzydła. Wyd.AB. Warszawa 2005.

Gordon T.: Wychowanie bez porażek w praktyce.Instytut Wydawniczy Pax, 2014

Gordon T.: Wychowanie bez porażek w szkole.Instytut Wydawniczy Pax, 2014.

Hoffmann K.: Prowadzenie zebrań i prezentacji. Jak usprawnić komunikację. Jak zaktywizować uczestników. Wyd. BC Edukacja. Warszawa 2008.

Jedliński K. (pod red.): Trening interpersonalny. Wyd. W.A.B. Warszawa 2008.

Katzenbach J.R., Smith D.K.: Siła zespołów. Wpływ pracy zespołowej na efektywność organizacji. Oficyna Ekonomiczna. Kraków 2001.

Kossowska M., Jarmuż S., Witkowski T.: Psychologia dla trenerów. Kraków 2008.

Kossowska M., Sołtysińska I.: Szkolenia pracowników a rozwój organizacji. Oficyna Ekonomiczna. Kraków 2002.

Kottler J.: Skuteczny terapeuta. GWP. Gdańsk 2003.

Kozak A.: Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców. Wyd. HELION. Gliwice 2010.

Leary M.: Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. GWP. Gdańsk 2005.

Nelsen J.: Pozytywna dyscyplina. CoJaNaTo 2020.

Nęcka E.: Trening twórczości. GWP. Gdańsk 2008.

Oldham J., Morris L.: Twój psychologiczny autoportret. GWP. Warszawa 2007.

Pease A.: Mowa ciała. Jak odczytywać myśli innych ludzi z ich gestów. JEDNOŚĆ. Kielce 2005.

Rojewska J.: Grupa bawi się i pracuje” cz.1,2. Wyd.UNUS. Warszawa 2000.

Rosenberg M.: Porozumienie bez przemocy. O języku życia. Czarna Owca 2016.

Thun S.F.: Sztuka rozmawiania.Wyd. WAM, 2001.

Urban M.: Niekonwencjonalne metody szkoleniowe czyli jak uatrakcyjnić zajęcia. GWP. Gdańsk 2010.

Vos J., Dryden G.: Rewolucja w uczeniu. Poznań 2003.

Zakres tematów:

Zmiany w oświacie – z udziałem czy bez udziału pedagogów. Przykłady zmian edukacyjnych – modele przekształceń.

2. Sposoby uprawiania pedagogiki w Polsce. Teoretyczne i praktyczne rozwiązania i ich konsekwencje.

3. Po co teoria pedagogiczna praktykom – czyli jak nie wyważać wcześniej otwartych drzwi (pedagogiczne vademecum).

4. Kim jesteś pedagogu – świadomość siebie jako podstawa do pracy z innymi. Koncepcje teoretyczne i działania praktyczne. Czy bycie pedagogiem jest przeżytkiem historycznym? Poszukiwanie własnej drogi – pedagogika w drodze – wykład z udziałem Gościa Sebastian Ciszewski

5. Alternatywne formy edukacji: Edukacja domowa – wady i zalety z kształcenia dzieci w domu. Uwarunkowania historyczne, rozwiązania praktyczne. Doświadczenia polskie i z innych krajów - wykład z udziałem Gościa

6. Alternatywne formy edukacji: Leśne przedszkola – wady i zalety z kształcenia dzieci w środowisku naturalnym. Uwarunkowania historyczne, rozwiązania praktyczne. Doświadczenia polskie i z innych krajów (głownie skandynawskich) - wykład z udziałem Gościa

7. Rodzina jako środowisko wsparcia dzieci i młodzieży. Problemy związane z dysfunkcjonalnością rodzin.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja treści z zastosowaniem metod podających, pokazowych z wykorzystaniem multimediów. Część zajęć z udziałem ekspertów

Metody i kryteria oceniania:

Analiza literatury podstawowej i uzupełniającej. Przestudiowanie treści podanych na zajęciach.

kolokwium - sprawdzenie wiedzy przedmiotowej studentów

Uwagi:

prof. A. Szafrańska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.