Pedagogika - warsztaty W6-PE-S1-PEDW
semestr letni 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Pedagogika - warsztaty W6-PE-S1-PEDW | |||
Zajęcia |
semestr letni 2021/2022 (2021/2022L)
(w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Terminy i miejsca: |
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 9:30
sala zajęcia zdalne Bielska 62 jaki jest adres?
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 14:45 - 15:30
sala zajęcia zdalne Bielska 62 jaki jest adres? |
||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: | Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań. | ||
Liczba osób w grupie: | 26 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Anna Szafrańska | |||
Literatura: |
Balbin M.: Twoja rola w zespole. GWP. Gdańsk 2003. Brown R. : Procesy grupowe. GWP. Gdańsk 2006. Brajdon A.D., Gamoń D.: Kiedy mózg pracuje inaczej. GWP 2006. Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B.: Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących. Wyd. JEDNOŚĆ. Kielce 2003. Faber J., King J.: Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Media Rodzina 2012. Fijewski P.: Jak rozwinąć skrzydła. Wyd.AB. Warszawa 2005. Gordon T.: Wychowanie bez porażek w praktyce.Instytut Wydawniczy Pax, 2014 Gordon T.: Wychowanie bez porażek w szkole.Instytut Wydawniczy Pax, 2014. Hoffmann K.: Prowadzenie zebrań i prezentacji. Jak usprawnić komunikację. Jak zaktywizować uczestników. Wyd. BC Edukacja. Warszawa 2008. Jedliński K. (pod red.): Trening interpersonalny. Wyd. W.A.B. Warszawa 2008. Katzenbach J.R., Smith D.K.: Siła zespołów. Wpływ pracy zespołowej na efektywność organizacji. Oficyna Ekonomiczna. Kraków 2001. Kossowska M., Jarmuż S., Witkowski T.: Psychologia dla trenerów. Kraków 2008. Kossowska M., Sołtysińska I.: Szkolenia pracowników a rozwój organizacji. Oficyna Ekonomiczna. Kraków 2002. Kottler J.: Skuteczny terapeuta. GWP. Gdańsk 2003. Kozak A.: Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców. Wyd. HELION. Gliwice 2010. Leary M.: Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. GWP. Gdańsk 2005. Nelsen J.: Pozytywna dyscyplina. CoJaNaTo 2020. Nęcka E.: Trening twórczości. GWP. Gdańsk 2008. Oldham J., Morris L.: Twój psychologiczny autoportret. GWP. Warszawa 2007. Pease A.: Mowa ciała. Jak odczytywać myśli innych ludzi z ich gestów. JEDNOŚĆ. Kielce 2005. Rojewska J.: Grupa bawi się i pracuje” cz.1,2. Wyd.UNUS. Warszawa 2000. Rosenberg M.: Porozumienie bez przemocy. O języku życia. Czarna Owca 2016. Thun S.F.: Sztuka rozmawiania.Wyd. WAM, 2001. Urban M.: Niekonwencjonalne metody szkoleniowe czyli jak uatrakcyjnić zajęcia. GWP. Gdańsk 2010. Vos J., Dryden G.: Rewolucja w uczeniu. Poznań 2003. |
|||
Zakres tematów: |
Zmiany w oświacie – z udziałem czy bez udziału pedagogów. Przykłady zmian edukacyjnych – modele przekształceń. 2. Sposoby uprawiania pedagogiki w Polsce. Teoretyczne i praktyczne rozwiązania i ich konsekwencje. 3. Po co teoria pedagogiczna praktykom – czyli jak nie wyważać wcześniej otwartych drzwi (pedagogiczne vademecum). 4. Kim jesteś pedagogu – świadomość siebie jako podstawa do pracy z innymi. Koncepcje teoretyczne i działania praktyczne. Czy bycie pedagogiem jest przeżytkiem historycznym? Poszukiwanie własnej drogi – pedagogika w drodze – wykład z udziałem Gościa Sebastian Ciszewski 5. Alternatywne formy edukacji: Edukacja domowa – wady i zalety z kształcenia dzieci w domu. Uwarunkowania historyczne, rozwiązania praktyczne. Doświadczenia polskie i z innych krajów - wykład z udziałem Gościa 6. Alternatywne formy edukacji: Leśne przedszkola – wady i zalety z kształcenia dzieci w środowisku naturalnym. Uwarunkowania historyczne, rozwiązania praktyczne. Doświadczenia polskie i z innych krajów (głownie skandynawskich) - wykład z udziałem Gościa 7. Rodzina jako środowisko wsparcia dzieci i młodzieży. Problemy związane z dysfunkcjonalnością rodzin. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja treści z zastosowaniem metod podających, pokazowych z wykorzystaniem multimediów. Część zajęć z udziałem ekspertów |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Analiza literatury podstawowej i uzupełniającej. Przestudiowanie treści podanych na zajęciach. kolokwium - sprawdzenie wiedzy przedmiotowej studentów |
|||
Uwagi: |
prof. A. Szafrańska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.