Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy pedagogiki korekcyjnej W6-PE-KT-S1-E1.PPK
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Podstawy pedagogiki korekcyjnej W6-PE-KT-S1-E1.PPK
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy piątek, 8:45 - 9:30
sala zajęcia zdalne
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Beata Skotnicka
Literatura:

Tomczak j., Ziętara R., Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej, Impuls, Kraków 2018

Bogdanowicz M., Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu , w: Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki ,red. T. Gałkowski i G. Jarzębowska, Opole 2003

Borkowska A., Oszawa U, Specyficzne trudności szkolne w opanowaniu czytania i pisania, w: Neuropsychologia kliniczna dziecka , red. A. Borkowska, Ł. Domańska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007

Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne w szkole, WSiP, Warszawa 1989

Górniewicz E., Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego, Olsztyn 2000

Frostig M., Horne D., Wzory i obrazki - program rozwijający percepcję wzrokową, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Warszawa 1989

Sawa B., Jeżeli dziecko źle czyta, WSiP, Warszawa 1997

Pętlewska H., Przezwyciężanie trudności w czytaniu i pisaniu, Impuls, Kraków 1999

Zakrzewska B., Trudności w czytaniu i pisaniu, WSiP, Warszawa 2000

Zakres tematów:

1. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu – dysleksja rozwojowa, objawy, diagnoza

2. Terapia pedagogiczna - cele i zadania

3. Zasady terapii pedagogicznej

4. Czynniki skuteczności oddziaływań pedagogicznych

5. Planowanie i programowanie usprawniania percepcji słuchowej.

* ćwiczenia ogólnej sprawności ruchowej

* ćwiczenia sprawności manualnej

* ćwiczenia percepcji wzrokowej

* doskonalenie umiejętności czytania i pisania

* ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne

Metody dydaktyczne:

metodami problemowymi, metodami opartymi na działalności praktycznej metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda przypadków, burza mózgów)

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest skonstruowanie oraz prezentacja na zajęciach pomocy dydaktycznych i scenariusza zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla ucznia z trudnościami w czytaniu i pisaniu .

Uwagi:

dr Skotnicka

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.