Podstawy pedagogiki korekcyjnej W6-PE-KT-S1-E1.PPK
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Podstawy pedagogiki korekcyjnej W6-PE-KT-S1-E1.PPK | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2021/2022 (2021/2022L)
(w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Skotnicka | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Tomczak j., Ziętara R., Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej, Impuls, Kraków 2018 Bogdanowicz M., Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu , w: Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki ,red. T. Gałkowski i G. Jarzębowska, Opole 2003 Borkowska A., Oszawa U, Specyficzne trudności szkolne w opanowaniu czytania i pisania, w: Neuropsychologia kliniczna dziecka , red. A. Borkowska, Ł. Domańska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007 Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne w szkole, WSiP, Warszawa 1989 Górniewicz E., Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego, Olsztyn 2000 Frostig M., Horne D., Wzory i obrazki - program rozwijający percepcję wzrokową, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Warszawa 1989 Sawa B., Jeżeli dziecko źle czyta, WSiP, Warszawa 1997 Pętlewska H., Przezwyciężanie trudności w czytaniu i pisaniu, Impuls, Kraków 1999 Zakrzewska B., Trudności w czytaniu i pisaniu, WSiP, Warszawa 2000 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu – dysleksja rozwojowa, objawy, diagnoza 2. Terapia pedagogiczna - cele i zadania 3. Zasady terapii pedagogicznej 4. Czynniki skuteczności oddziaływań pedagogicznych 5. Planowanie i programowanie usprawniania percepcji słuchowej. * ćwiczenia ogólnej sprawności ruchowej * ćwiczenia sprawności manualnej * ćwiczenia percepcji wzrokowej * doskonalenie umiejętności czytania i pisania * ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metodami problemowymi, metodami opartymi na działalności praktycznej metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda przypadków, burza mózgów) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest skonstruowanie oraz prezentacja na zajęciach pomocy dydaktycznych i scenariusza zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla ucznia z trudnościami w czytaniu i pisaniu . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Skotnicka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.