Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodologia badań pedagogicznych (sem.6) [W6-PP-SM-MBP.1] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodologia badań pedagogicznych (sem.6) [W6-PP-SM-MBP.1]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 16:45 - 17:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Urszula Klajmon-Lech
Literatura:

Urbaniak-Zając D. Kos E.: Badania jakościowe w pedagogice. Warszawa 2013, PWN.

Kaźmierska K., Waniek K.: Autobiograficzny wywiad narracyjny. Metoda - technika - analiza. Łodź 2020,Wyd. UŁ.

U. Flick: Projektowanie badania jakościowego. Warszawa 2010, Wyd. Naukowe PWN;.

S. Kvale: Prowadzenie wywiadów. Warszawa 2010, Wyd. Naukowe PWN;•D. Kubinowski, M. Nowak (red.): Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Kraków 2006, Wyd. Impuls.•D. Silverman: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2008, Wyd. Naukowe PWN.

U. Klajmon-Lech: Trajektoria życia rodziców dzieci z rzadkimi chorobami genetycznymi. Formy społecznego wsparcia. Toruń 2018, Wyud. Adam Marszałek.

Zakres tematów:

1. Cele poznania naukowego, przedmiot badań.

2. Ogólny podział metod i technik badawczych

3. Problemy badawcze i hipotezy robocze, zmienne i wskaźniki.

4. Prowadzenie badań jakościowych. Wywiad.

5. Analiza. Budowanie struktury wypowiedzi. Interpretacja wywiadu.

6. Grupowanie danych, sposoby graficznego przedstawiania danych

7. Zasady konstruowania narzędzi badawczych

Metody dydaktyczne:

praca z tekstem,

projekt,

praca w grupach

dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

projekt: przeprowadzenie wywiadu, analiza kategorialna;

praca na zajęciach - aktywność

Uwagi:

-

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)