Pedagogika wczesnoszkolna [W3-PE-MJN-PPiW-PW]
semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Pedagogika wczesnoszkolna [W3-PE-MJN-PPiW-PW] | ||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga sobota (nieparzyste), 9:45 - 13:30
sala 203 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 38 | ||||||||
Limit miejsc: | 39 | ||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||
Prowadzący: | Magdalena Christ | ||||||||
Literatura: |
D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska (red.), Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009. A. Stein, Dziecko z bliska idzie w świat, Mamania, Warszawa 2014. J. Bałachowicz, A. Witkowska-Tomaszewska, Edukacja wczesnoeszkolna w dyskursie podmiotowości. Studium teoretyczno-empiryczne, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2015. E. Skrzetuska, M. Jurewicz (red.), Edukacja wczesnoszkolna w warunkach zmiany społecznej i kulturowej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2016. I. Adamek, Pedagogika wczesnoszkolna. Kluczowe problemy, Wydawnictwo LIBRON, Kraków 2016. K. Chałas, B. Komorowska (red.), Pedagogika szkolna, wczesnoszkolna i przedszkolna. Teoria i praktyka. Tom 1 Wokół aktualnych problemów wychowania i nauczania, Wydawnictwo KUL, Lublin 2014. M. Magda-Adamowicz, I. Kopczyńska, M. Nyczaj-Drąg (red.), Pedagogika wczesnoszkolna. Uczeń i nauczyciel w zmieniającej się przestrzeni społecznej. Tom2, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2014. M. Magda-Adamowicz, I. Kopczyńska, M. Nyczaj-Drąg (red.), Pedagogika wczesnoszkolna. Rekonstrukcja kluczowych problemów, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2017. H. Gardner, Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce, Media Rodzina, Poznań 2002. M. Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013. |
||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie – omówienie tematyki ćwiczeń i formy zaliczenia 2. Integracja grupy jako podstawa dobrej współpracy na każdym etapie edukacji 3. „21 lekcji na XXI wiek” (Y.N. Harari) – „Edukacja” (doskonalenie umiejętności tworzenia notatek metodą Cornela) 4. Jak mogą uczyć się uczniowie? Zapoznanie się z przykładowymi metodami ucznia się z zastosowaniem metody Learning trought listening 5. Komu w edukacji wczesnoszkolnej potrzebne są prace domowe? – refleksje na bazie eseju 6. „Nie wszystko, co jest ważne, jest mierzalne, i nie wszystko, co jest mierzalne, jest ważne” /Elliot Eisner/ Czy edukacja wczesnoszkolna mogłaby przebiegać bez ocen? 7. Ocenianie kształtujące w praktyce wczesnoszkolnej |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach, esej - praca indywidualna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.