Wybrane zagadnienia kultury i sztuki W6-EP-S1-WZKS2
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Wybrane zagadnienia kultury i sztuki W6-EP-S1-WZKS2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2021/2022 (2021/2022L)
(w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Mirosława Pindór | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
• literatura metodologiczna wykazana w sylabusie- część dotycząca wykładu • K.Olbrycht, Kultura osobista wśród celów edukacji kulturalnej?, (w:) Edukacja kulturalna. Wybrane obszary, red. K. Olbrycht, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2004, s.15-30. [Oddział Biblioteki UŚ w Cieszynie, sygn.88521; Biblioteka cyfrowa UŚ http://bc.bg.us.edu.pl/publication/8019]; K. Olbrycht, Kultura osobista wśród celów edukacji kulturalnej?, (w:) Edukacja kulturalna jako edukacja do wzrastania w człowieczeństwie, Katowice 2019, https://wydawnictwo.us.edu.pl/sites/wydawnictwo.us.edu.pl/files/wus_2019_edukacja_kulturalna.pdf • literatura będąca efektem indywidualnych poszukiwań badawczych studentów |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Krytyczna analiza podanych do przeczytania i wybranych samodzielnie przez studentów tekstów, dotyczących kultury i edukacji, ze wskazaniem tez ważnych dla związków tych obszarów oraz publikacji związanych ze stylami sztuk plastycznych, tendencjami rozwojowymi, reprezentatywnymi dziełami kultury i sztuki (obszary: sztuki plastyczne, filmowe, teatralne, muzyczne, architektoniczne etc.). Krytyczna analiza podanych do przeczytania i wybranych samodzielnie przez studentów tekstów, dotyczących kultury i edukacji, ze wskazaniem tez ważnych dla związków tych obszarów oraz publikacji związanych ze stylami sztuk plastycznych, tendencjami rozwojowymi, reprezentatywnymi dziełami kultury i sztuki (obszary: sztuki plastyczne, filmowe, teatralne, muzyczne, architektoniczne etc.). Dyskusja nad głównymi tezami podanych do przeczytania przez prowadzącą zajęcia i przedstawionych przez poszczególnych studentów tekstów. Przeprowadzenie dyskusji w oparciu o prezentowane teksty. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Analiza wskazanych przez prowadzącą tekstów kultury. Prezentacja konkluzji i dyskusja w grupie o danym tekście. Przygotowanie i przedstawienie przez poszczególnych studentów wypowiedzi ustnej i pisemnej na temat „Uwagi na marginesie tekstu…” oraz poprowadzenie dyskusji o wybranym tekście. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1.Wypowiedź ustna. Wymagania merytoryczne: znajomość treści i zrozumienie wskazanych przez prowadzącą tekstów kultury. Umiejętność logicznego, komunikatywnego przedstawienia własnego stanowiska dotyczącego wskazanych przez autora danej publikacji tez. Kryteria oceny: znajomość i zrozumienie tekstu, umiejętność poprawnego uchwycenia struktury tekstu i toku myślenia autora, wyodrębniania tez tekstu, poprawna, logiczna, komunikatywna forma przekazu. 2. Przygotowanie i przeprowadzenie dyskusji o tezach wybranego tekstu. Wymagania merytoryczne: umiejętność przygotowania krótkiej prezentacji wybranego tekstu, jego konstrukcji i tez oraz przeprowadzenie dyskusji w grupie. Kryteria oceny:znajomość i zrozumienie treści tekstu, umiejętność wyodrębnienia tez i toku myślenia autora, umiejętność przygotowania Przebieg procesu weryfikacji: przedstawienie (według ustalonego przez prowadzącą harmonogramu ) przez studentkę/ studenta wybranego tekstu i przeprowadzenie dyskusji na jego temat w czasie 20 min. Podczas zajęć odbywa się jedna prezentacja ustna. Termin zostaje ustalony przez prowadzącą zajęcia. 3. Wypowiedź pisemna Przygotowanie pisemnej wersji prezentacji pn. „Uwagi na marginesie tekstu…” Wymogi formalne: 3 strony znormalizowanego maszynopisu (5.400 znaków), czcionka Times New: 12 pkt., odstęp między wierszami: 1,5. Prace należy przesyłać za pośrednictwem poczty elektronicznej (miroslawa.pindor@us.edu.pl ) do dwóch tygodni po wystąpieniu ustnym. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się za pośrednictwem platformy MS Teams. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.