Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wybrane zagadnienia kultury i sztuki [W6-EP-S1-WZKS2] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wybrane zagadnienia kultury i sztuki [W6-EP-S1-WZKS2]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:30 - 12:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Mirosława Pindór
Literatura:

• literatura metodologiczna wykazana w sylabusie- część dotycząca wykładu

• K.Olbrycht, Kultura osobista wśród celów edukacji kulturalnej?, (w:) Edukacja kulturalna. Wybrane obszary, red. K. Olbrycht, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2004, s.15-30. [Oddział Biblioteki UŚ w Cieszynie, sygn.88521; Biblioteka cyfrowa UŚ http://bc.bg.us.edu.pl/publication/8019]; K. Olbrycht, Kultura osobista wśród celów edukacji kulturalnej?, (w:) Edukacja kulturalna jako edukacja do wzrastania w człowieczeństwie, Katowice 2019, https://wydawnictwo.us.edu.pl/sites/wydawnictwo.us.edu.pl/files/wus_2019_edukacja_kulturalna.pdf

• literatura będąca efektem indywidualnych poszukiwań badawczych studentów

Zakres tematów:

Krytyczna analiza podanych do przeczytania i wybranych samodzielnie przez studentów tekstów, dotyczących kultury i edukacji, ze wskazaniem tez ważnych dla związków tych obszarów oraz publikacji związanych ze stylami sztuk plastycznych, tendencjami rozwojowymi, reprezentatywnymi dziełami kultury i sztuki (obszary: sztuki plastyczne, filmowe, teatralne, muzyczne, architektoniczne etc.). Krytyczna analiza podanych do przeczytania i wybranych samodzielnie przez studentów tekstów, dotyczących kultury i edukacji, ze wskazaniem tez ważnych dla związków tych obszarów oraz publikacji związanych ze stylami sztuk plastycznych, tendencjami rozwojowymi, reprezentatywnymi dziełami kultury i sztuki (obszary: sztuki plastyczne, filmowe, teatralne, muzyczne, architektoniczne etc.).

Dyskusja nad głównymi tezami podanych do przeczytania przez prowadzącą zajęcia i przedstawionych przez poszczególnych studentów tekstów. Przeprowadzenie dyskusji w oparciu o prezentowane teksty.

Metody dydaktyczne:

Analiza wskazanych przez prowadzącą tekstów kultury.

Prezentacja konkluzji i dyskusja w grupie o danym tekście.

Przygotowanie i przedstawienie przez poszczególnych studentów wypowiedzi ustnej i pisemnej na temat „Uwagi na marginesie tekstu…” oraz poprowadzenie dyskusji o wybranym tekście.

Metody i kryteria oceniania:

1.Wypowiedź ustna.

Wymagania merytoryczne: znajomość treści i zrozumienie wskazanych przez prowadzącą tekstów kultury. Umiejętność logicznego, komunikatywnego przedstawienia własnego stanowiska dotyczącego wskazanych przez autora danej publikacji tez.

Kryteria oceny: znajomość i zrozumienie tekstu, umiejętność poprawnego uchwycenia struktury tekstu i toku myślenia autora, wyodrębniania tez tekstu, poprawna, logiczna, komunikatywna forma przekazu.

2. Przygotowanie i przeprowadzenie dyskusji o tezach wybranego tekstu.

Wymagania merytoryczne: umiejętność przygotowania krótkiej prezentacji wybranego tekstu, jego konstrukcji i tez oraz przeprowadzenie dyskusji w grupie.

Kryteria oceny:znajomość i zrozumienie treści tekstu, umiejętność wyodrębnienia tez i toku myślenia autora, umiejętność przygotowania Przebieg procesu weryfikacji: przedstawienie (według ustalonego przez prowadzącą harmonogramu ) przez studentkę/ studenta wybranego tekstu i przeprowadzenie dyskusji na jego temat w czasie 20 min.

Podczas zajęć odbywa się jedna prezentacja ustna.

Termin zostaje ustalony przez prowadzącą zajęcia.

3. Wypowiedź pisemna

Przygotowanie pisemnej wersji prezentacji pn. „Uwagi na marginesie tekstu…”

Wymogi formalne: 3 strony znormalizowanego maszynopisu (5.400 znaków), czcionka Times New: 12 pkt., odstęp między wierszami: 1,5.

Prace należy przesyłać za pośrednictwem poczty elektronicznej (miroslawa.pindor@us.edu.pl ) do dwóch tygodni po wystąpieniu ustnym.

Uwagi:

Zajęcia odbywają się za pośrednictwem platformy MS Teams.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)