Profilaktyka, promocja zdrowia [W6-PE-SR-S1-PPZ]
semestr zimowy 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Profilaktyka, promocja zdrowia [W6-PE-SR-S1-PPZ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Gabriela Piechaczek-Ogierman | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | http://www.us.edu.pl | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Demel M.: Pedagogika zdrowia. WSiP, Warszawa 1980. Jopkiewicz A., Schejbal J. (red.): Zdrowie dzieci i młodzieży w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. KTN, Kielce 1998. Korporowicz V: Zdrowie i jego promocja: kształtowanie przyszłości. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2005. Sęk H.: Zdrowie behawioralne. (W:): J. Strelau (red.): Psychologia. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej. T. 3, GWP, Gdańsk 2000. Słońska Z., Woynarowska B.(red.): Programy dla zdrowia w społeczności lokalnej. Instytut Kardiologii im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2002. Campbell T. C., Campbell T. M. Nowoczesne zasady odżywiania. Wyd. Galaktyka, 2011. Dąbek A. (red.): Służyć dziecku: profilaktyka i promocja zdrowia. Pełnomocnik Wojewody Zielonogórskiego d/s Zapobiegania Narkomanii, 1993. Gwizdek B., Sołtys E.: Gimnazjalny projekt profilaktyczno-wychowawczy. WSiP, Warszawa 2002. Heszen-Niejodek (red.): Promocja zdrowia. Psychologiczne podstawy wdrożeń. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1997. Woynarowska B. (red.): Zdrowie i szkoła. PZWL, Warszawa 2000. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1,2. Przedmiot i cele pedagogiki zdrowia. Związek pedagogiki z innymi dyscyplinami naukowymi. 3,4. Idea koncepcji promocji zdrowia i środowiska sprzyjające zdrowiu 5,6. Teoretyczne modele zdrowia (model medyczny i biopsychospołeczny) 7,8. Zachowania ryzykowne i konsekwencje dla zdrowia 9, 10. Model zdrowego stylu życia 11, 12. Zaburzenia odżywiania. 13. Kolokwium 14. Zaliczenie |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjno-problemowy z prezentacją mulitimedialną Wykłady zorganizowane w formie zdalnego kształcenia z wykorzystaniem platformy Microsoft Teanms. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia kolokwium na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna) jest uzyskanie 50% maksymalnej punktacji. Czas na napisanie odpowiedzi wynosi 40 minut. Termin kolokwium wyznaczony jest na przedostatnie zajęcia w semestrze zimowym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.