Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Profilaktyka, promocja zdrowia [W6-PE-SR-S1-PPZ] semestr zimowy 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Profilaktyka, promocja zdrowia [W6-PE-SR-S1-PPZ]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:45 - 10:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Strona domowa grupy: http://www.us.edu.pl
Literatura:

Demel M.: Pedagogika zdrowia. WSiP, Warszawa 1980.

Jopkiewicz A., Schejbal J. (red.): Zdrowie dzieci i młodzieży w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. KTN, Kielce 1998.

Korporowicz V: Zdrowie i jego promocja: kształtowanie przyszłości. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2005.

Sęk H.: Zdrowie behawioralne. (W:): J. Strelau (red.): Psychologia. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej. T. 3, GWP, Gdańsk 2000.

Słońska Z., Woynarowska B.(red.): Programy dla zdrowia w społeczności lokalnej. Instytut Kardiologii im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2002.

Campbell T. C., Campbell T. M. Nowoczesne zasady odżywiania. Wyd. Galaktyka, 2011.

Dąbek A. (red.): Służyć dziecku: profilaktyka i promocja zdrowia. Pełnomocnik Wojewody Zielonogórskiego d/s Zapobiegania Narkomanii, 1993.

Gwizdek B., Sołtys E.: Gimnazjalny projekt profilaktyczno-wychowawczy. WSiP, Warszawa 2002.

Heszen-Niejodek (red.): Promocja zdrowia. Psychologiczne podstawy wdrożeń. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1997.

Woynarowska B. (red.): Zdrowie i szkoła. PZWL, Warszawa 2000.

Zakres tematów:

1,2. Przedmiot i cele pedagogiki zdrowia. Związek pedagogiki z innymi dyscyplinami naukowymi.

3,4. Idea koncepcji promocji zdrowia i środowiska sprzyjające zdrowiu

5,6. Teoretyczne modele zdrowia (model medyczny i biopsychospołeczny)

7,8. Zachowania ryzykowne i konsekwencje dla zdrowia

9, 10. Model zdrowego stylu życia

11, 12. Zaburzenia odżywiania.

13. Kolokwium

14. Zaliczenie

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjno-problemowy z prezentacją mulitimedialną

Wykłady zorganizowane w formie zdalnego kształcenia

z wykorzystaniem platformy Microsoft Teanms.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia kolokwium na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna) jest uzyskanie 50% maksymalnej punktacji.

Czas na napisanie odpowiedzi wynosi 40 minut. Termin kolokwium wyznaczony jest na przedostatnie zajęcia w semestrze zimowym.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)