Język obcy [W3-PE-MJN-PPiW-JO]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język obcy [W3-PE-MJN-PPiW-JO] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 14:00
sala 108 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 11 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Krystyna Mendziuk | ||||||||||||
Literatura: |
Podręcznik: Latham-Koenig CH.‘English File 4th edition Intermediate Plus ‘(Oxford University Press) Zeszyt ćwiczeń: Latham-Koenig CH.’English File 4th edition Intermediate Plus ‘(Oxford University Press) Ćwiczenia online do podręcznika https://englishfile4e.oxfordonlinepractice.com/app/ Michael Vince Macmillan English Grammar in Context-Intermediate, wydawnictwo MACMILLAN 2012 Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
||||||||||||
Zakres tematów: |
. Formułowanie opinii na temat marnotrawienia żywności i innych produktów oraz możliwościach ich recyklingu z zastosowaniem rzeczowników i czasowników złożonych z zakresu tematu (refuse collector, throw away). Dyskusja na temat sposobów generowania jak najmniejszej ilości odpadów i racjonalnego gospodarowania żywnością zgodnie z koncepcją „zero waste” w nawiązaniu do wywiadu ze współautorką aplikacji umożliwiającej ograniczenie marnowania żywności. 2. Omawianie planów na przyszłość i prognozowanie z zastosowaniem form czasu przyszłego will /shall oraz wyrażenie be going to. 3. Dzielenie się przypuszczeniami na temat możliwości przetwarzania niektórych odpadów i ich skonfrontowanie z danymi zawartymi w tekście o recyklingu Why your recycling isn’t working. 4. Poszerzenie leksyki dotyczącej edukacji na studiach wyższych i pracy zawodowej (scholarship, vacancy) i wykorzystanie jej w dyskusji o studiowaniu i podejmowaniu pracy. Wyrażanie opinii, zgadzanie się lub nie z rozmówcą (Maybe that’s true. I completely disagree with that). 5. Wypowiadanie się na temat własnych doświadczeń zawodowych, pracy wakacyjnej oraz bezpłatnych praktyk zawodowych. Zastosowanie pierwszego i drugiego trybu warunkowego w wypowiedziach nawiązujących do tematu: studia i praca. Dyskutowanie wadach i zaletach pracy na pół etatu w nawiązaniu do wypowiedzi znanych osób w tekście The best part-time job I ever had… . 6. Powtórzenie materiału z jednostek 3-4 (struktury leksykalno-gramatyczne i reakcje językowe). Unit 5A 7. Dyskutowanie o współczesnej telewizji z wykorzystaniem poszerzonego słownictwa z zakresu tego tematu (a documentary, a period drama). Porównywanie wyborów dotyczących różnorodnych programów telewizyjnych z zastosowaniem czasu Present Perfect Simple. 8. Omawianie problemu uzależnienia od telewizji, w szczególności od seriali telewizyjnych (binge-watching) w oparciu o tekst Why is the UK in love with foreign TV series? Wyrażanie zainteresowania w dyskusji o wybranych filmach i serialach z użyciem określonych zwrotów (It’s the best thing ever). -Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. -Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 20 liczba godzin pracy własnej studenta 40 opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej . Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 2 testów leksykalno-gramatycznych na semestr, - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.