Język obcy [W3-PE-MJN-PPiW-JO]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 4
Przedmiot: | Język obcy [W3-PE-MJN-PPiW-JO] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga niedziela (parzyste), 11:30 - 14:30
sala 203 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 11 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Jadwiga Puławska | ||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa: English File Intermediate Plus Student’s Book and Workbook by Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Kate Chomacki. Oxford University Press 2020 literatura uzupełniająca: 1. „English Grammar In Use”, Raymond Murphy, Cambridge University Press 2. “Intermediate Vocabulary”, B.J.Thomas, Nelson |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-5 podręcznika English File 4th edition Intermediate Plus (Oxford University Press) 1.Opisywanie osób w różnym wieku, cech i zajęć charakterystycznych dla danej grupy wiekowej, definiowanie terminu: dojrzałość. Poszerzenie zakresu słownictwa związanego z tematem (middle-aged, he is in his late forties, having tantrums etc). 2.Formułowanie wypowiedzi pisemnej w formie postu na forum internetowym: odpowiedź na pytanie: Jakim byłeś dzieckiem i czy się zmieniłeś ? z zastosowaniem czasów Past Simple, Past Continuous oraz used to. 3.Opisywanie, w formie rozmowy, różnych wydarzeń z dzieciństwa, młodości z zastosowaniem Past Simple, Past Continuous i used to. (np. When you were younger, An incident in your childhood) 4. Poszerzenie terminologii z zakresu fotografowania w oparciu o tekst The dangerous art of the selfie. Opisywanie zdjęć z wakacji z uwzględnieniem przyimków miejsca i ruchu oraz wyrażeń przyimkowych miejsca (in the right-hand corner, in the background) oraz słownictwa z zakresu tematu (close-up, overexposed). 5. Reagowanie na udzielane rady i wskazówki oraz ich formułowanie w wypowiedzi pisemnej i ustnej (You can always… Try taking…). 6. Doskonalenie umiejętności wyszukiwania kluczowych informacji w tekście o bezpiecznym przechowywaniu zdjęć cyfrowych jako punkt wyjściowy do analizy artykułu How safe are your digital photos. 7. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: opisywanie problemów z samochodem, wynajem samochodu, nagrywanie wiadomości na poczcie głosowej. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
20 godzin zajęć dydaktycznych 40 godzin pracy własnej studenta Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study). |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 1 testu śródsemestralnego - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne, - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.