Język obcy [W3-PE-OWITP3-N1-4]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język obcy [W3-PE-OWITP3-N1-4] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga niedziela (parzyste), 11:30 - 14:00
sala 201 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 4 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Mrozińska | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik: Oxenden, C; Latham-Koenig, C (2014). New English File Third Edition Multipack A Pre-Intermediate Literature uzupełniająca: 1. Murphy, R (2013). Essential grammar in use, Cambridge University Press. 2. Matasek, M (1996). Gramatyka I słownictwo angielskie w ćwiczeniach, Altravox Press. 3. Swan, M; Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course Basic, Oxford University Press. Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora Kurs zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 oraz kurs „Practice Makes Perfect”: http://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=29 |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3B - 4B podręcznika podstawowego English File Third Edition Multipack A, poziom pre-intermediate: Zakres tematów: 1. Powtórka materiału leksykalno-gramatycznego. Doskonalenie umiejętności mówienia oraz rozumienia ze słuchu ((praca w parach oraz grupach – opis obrazka, dialog na podany temat); dodatkowy materiał przygotowany przez lektora. 2. Rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu w kontekście sytuacji codziennych – „wizyta w restauracji”. Formułowanie wypowiedzi na temat wykonanych własnie czynności z zastosowaniem czasu Present Perfect Simple (konstruowanie zdań twierdzących, pytających i przeczących). Poszerzenia leksyki z zakresu użycia kolokacji z czasownikami „do” i „make” . 3. Doskonalenie umiejętności zastosowania czasu Present Perfect Simple do wyrażania doświadczenia oraz czasu Simple Past do okreslenia czynności odbywających się w konkretnym momencie w przeszłości (porównanie: różnice w zastosowaniu obu czasów). Poszerzenie leksyki z zakresu tematyki „zakupy”. 4. Formułowanie wypowiedzi na temat ostatniego weekendu przy użyciu czasu przeszłego (Simple Past Tense – utrwalenie form czasowników regularnych i nieregularnych) . Doskonalenie umiejętności budowania pytań w czasie Simple Past oraz stosowania wyrażeń „somethin, anything, nothing”. 5. Zastosowanie przymiotników z końcówką „-ing” oraz „-ed”. Utrwalenie materiału – zastosowanie czasów Present Perfect Simple i Simple Past w ćwiczeniach komunikacyjnych. Rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz tekstu czytanego. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 20 liczba godzin pracy własnej studenta 40 opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej . Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 2 testów leksykalno-gramatycznych na semestr, - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.