Rysunek mediów [W6-EPSP-S2-RM2]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Rysunek mediów [W6-EPSP-S2-RM2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Krzysztof Kula, Jadwiga Mitko-Rudź |
Literatura: |
Wobec Rysunku /Katedra Rysunku, Wydział Sztuk Pięknych UMK w Toruniu /Katalog/ Esej o rysunku/Mikołaj Smoczyński/ CSW Zamek Ujazdowski Rudolf Arnheim/ Sztuka i percepcja wzrokowa / Psychologia twórczego widzenia/ Officyna.s.c Rudolf Arnheim /Myślenie wzrokowe /słowo /obraz /terytoria Rysować/ Ogólnopolska Wystawa Rysunku Studenckiego/ katalogi /2009- 2020/ Jerzy Ludwiński „Sztuka w epoce postartystycznej i inne teksty” Alicja Kępińska „Sztuka w kulturze płynności” Georges Didi-Huberman „Obrazy mimo wszystko” Piotr Piotrowski „W cieniu Jałty” Grzegorz Dziamski „Sztuka po końcu sztuki” Marta Smolińska „Puls sztuki” Ponadto Pracownia Rysunku sugeruje autorski wybór lektur związany z indywidualnymi preferencjami artystycznymi studentów |
Zakres tematów: |
ROZWAŻANIA RYSUNKOWE ( PROBLEMATYKA ĆWICZEŃ) RYSUNEK KONTENPLACYJNY- DZIAŁANIE INTERDYSCYPLINARNE a) unifikacja, puryzm, zen, minimal art. b) odcienie rysunku: rysunek syntetyczny, strukturalny, walorowy c) barwy rysunkowe: frotaż, multiplikacja PUNKT, LINIA ,PŁASZCZYZNA - DZIAŁANIE LUB OBIEKT RYSUNKOWY a) C.D.N. :powieść rysunkowa, zapis procesu kształtowania konstrukcji rysunkowej w strukturze tworzonych utworów wizualnych b) action drawing: audiorysunek c) rysunek krzywolinijny; anamorfoza, przestrzeń niemożliwa, zaburzenia czaso- przestrzeni, iluzja, złudzenie, przekształcenie RADOŚĆ WIDZENIA - SYTUACJE ZASTANE I OBIEKTY ODNALEZIONE a) „Wrażliwy barbarzyńca” b) „Cienka czerwona linia” c) „Mój ulubiony krajobraz” d) „Kamuflaż” READY MADE I JEGO POCHODNE a) Mail art. b) Asamblaż c) Obiekty nieużyteczne C.D.N.- UKŁADY CZASO – PRZESTRZENNE a) Rysunek kinetyczny: instalacja b)Przerwanie milczenia; instalacja, ingerencja w przestrzeń otwartą c)Pozytywna agresja; in situ UKIYO- E – OBRAZY PRZEPŁYWAJĄCEGO ŚWIATA, DZIAŁANIA PERFORMATYWNE a) Codzienna świętość; wideo, performance lub performance wideo b) Istota życia; obraz ejdetyczny (szczególna postać wyobrażenia wzrokowego) c) Carpe diem; wideo |
Metody dydaktyczne: |
Pedagogika indywidualna, kontakt bezpośredni, szczególna rola korekty, która powinna być okazją do pełniejszego porozumienia i rozwijania dialogu, pojmowanego jako pierwszorzędny warunek kształtowania w pełni autonomicznej postawy twórczej. *Stosuje metody aktywizujące: - warsztaty artystyczne, akcje, wystawy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wystawiana jest tylko jedna ocena końcowa modułu( czyli semestru).Ocena ustalana przez prowadzącego moduł w danym semestrze na podstawie prezentacji, pokazu lub wystawy przygotowanej przez studenta pracy. W ocenie uwzględnia się proces powstawania pracy; projekty, źródła inspiracji, wypowiedzi autora, udział w dyskusji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.