Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja międzykulturowa [W3-PE-N2-1] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Edukacja międzykulturowa [W3-PE-N2-1]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga sobota (nieparzyste), 13:45 - 15:15
sala 203
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 19
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Edyta Widawska
Strona domowa grupy: https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=1359
Literatura:

Informacje wspólne dla wszystkich grup.

„Edukacja międzykulturowa – dokonania, problemy, perspektywy”, praca zbiorowa / pod red. Tadeusza Lewowickiego, Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Aliny Szczurek-Boruty; Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie; Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2011.

„Edukacja kulturowa: oczekiwania i potrzeby”, red. nauk. Agnieszka Roguska, Małgorzata Danielak-Chomać, Mirosław Jan Dyrda; Siedlce: Fundacja na rzecz dzieci i młodzieży "Szansa": Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny, 2012.

„Kultura w edukacji międzykulturowej: doświadczenia i propozycje praktyczne”, red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Ewa Ogrodzka-Mazur, Anna Gajdzica; Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie, Stowarzyszenie Wspierania Edukacji Międzykulturowej; Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2013.

„O przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości: konteksty, opinie studentów, propozycje”, Alina Szczurek-Boruta; Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2014.

Zakres tematów:

Informacje wspólne dla wszystkich grup.

1. Edukacja wielokulturowa, edukacja międzykulturowa, edukacja regionalna – cele, zadania, przedmiot, zakresy pojęć.

2. Praktyczne aplikacje edukacji międzykulturowej – analiza celów i treści kształcenia programów edukacyjnych.

3. Edukacja międzykulturowa: dylematy i powinności nauczyciela.

4. Nauczyciel – animator procesu kreowania tożsamości kulturowej.

5. Projektowanie sytuacji edukacyjnych ukierunkowanych na edukację międzykulturową, uwzględniającą podejście równościowe.

6. Prezentacja studenckich propozycji realizacji projektów edukacji międzykulturowej.

Metody dydaktyczne:

Informacje wspólne dla wszystkich grup.

Metody problemowe i ćwiczeniowo-praktyczne.

Metody i kryteria oceniania:

Informacje wspólne dla wszystkich grup.

Ocena autorskiego projektu edukacyjnego składającego się z trzech elementów (max. 6 stron znormalizowanego tekstu):

1. element - wstęp teoretyczny + bibliografia (jeśli chodzi o bibliografię - netografia jest równoprawna) - max. 2 strony;

2. element - scenariusz - max. 3 strony,

3. element - refleksja pedagogiczna - max. 1 strona.

Wszystkie dodatkowe materiały (np. karty pracy, prezentacja multimedialna, fragment filmu, etc.) stanowią załączniki do pracy.

Ocena prezentacji wybranego fragmentu scenariusza.

Ocena aktywności własnej na zajęciach oraz frekwencji.

Uwagi:

M2RE

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)