Arteterapia [W3-PE-EWP2-N2-6]
semestr letni 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Arteterapia [W3-PE-EWP2-N2-6] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 74 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 74 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Bogumiła Bobik | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Arciszewska-Biinnebesel A, Twórcze podróże plastyczne. wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii, Harmonia, Gdańsk 2020. Baranowska-Jojko E., Arteterapia dla dzieci. Propozycje ćwiczeń plastycznych i pomysły na dialogi z najmłodszymi, Harmonia, Gdańsk 2018.. Konieczna E. Arteterapia w teorii i praktyce, Impuls, Kraków 2003. Kaja B.,Zarys terapii dziecka, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz 2001. Molicka M., Biblioterapia i bajkoterapia, Media Rodzina, Poznań 2011. Konieczna E., (red.), Biblioterapia w praktyce, Impuls, Kraków 2006. Knapik M., Sacher W., Sztuka w edukacji i terapii, Impuls, Kraków 2004. Knapik M., Sacher W., (red.), Europa – Integracja – Sztuka. Tematyczna koncepcja pracy edukacyjno-terapeutycznej środkami artystycznymi, WSA, Bielsko-Biała 2007. Olbrycht K. (red.), Edukacja kulturalna. Wybrane obszary, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2004. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Terapia sztuką w ujęciu pedagogicznym: podstawy teoretyczne, standardy kształcenia. 2. Muzykoterapia i relaksacja w pedagogice. 3. Biblioterapia w pedagogice. 4. Terapia przez sztuki teatralne w pedagogice. 5. Terapia poprzez aktywność muzyczno-ruchową w pedagogice (choreoterapia – pierwszy stopień zastosowania). 6. Terapia poprzez sztuki plastyczne w pedagogice. 7. Obcowanie ze sztuką – wymiar analityczny, behawioralny, komunikacyjny, poznawczy. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Słowne, praktycznego działania, aktywizujące: projekt, metaplan, dyskusja. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt - kryteria oceny i przebieg procesu weryfikacji: Znajomość podstawowej i uzupełniającej literatury przedmiotu. Merytoryczny udział w pracy kilkuosobowej grupy studentów. Oceniana będzie jakość przygotowania i prezentacji projektu, w tym: poziom merytoryczny; umiejętności związane z prezentowaniem wiedzy teoretycznej i metodycznej oraz kompetencje w zakresie projektowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych i sytuacji terapeutyczno-wychowawczych. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.