Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Arteterapia [W3-PE-EWP2-N2-6] semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Arteterapia [W3-PE-EWP2-N2-6]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga niedziela (nieparzyste), 8:00 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 74
Limit miejsc: 74
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Bogumiła Bobik
Literatura:

Arciszewska-Biinnebesel A, Twórcze podróże plastyczne. wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii, Harmonia, Gdańsk 2020.

Baranowska-Jojko E., Arteterapia dla dzieci. Propozycje ćwiczeń plastycznych i pomysły na dialogi z najmłodszymi, Harmonia, Gdańsk 2018..

Konieczna E. Arteterapia w teorii i praktyce, Impuls, Kraków 2003.

Kaja B.,Zarys terapii dziecka, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz 2001.

Molicka M., Biblioterapia i bajkoterapia, Media Rodzina, Poznań 2011.

Konieczna E., (red.), Biblioterapia w praktyce, Impuls, Kraków 2006.

Knapik M., Sacher W., Sztuka w edukacji i terapii, Impuls, Kraków 2004.

Knapik M., Sacher W., (red.), Europa – Integracja – Sztuka. Tematyczna koncepcja pracy edukacyjno-terapeutycznej środkami artystycznymi, WSA, Bielsko-Biała 2007.

Olbrycht K. (red.), Edukacja kulturalna. Wybrane obszary, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2004.

Zakres tematów:

1. Terapia sztuką w ujęciu pedagogicznym: podstawy teoretyczne, standardy kształcenia.

2. Muzykoterapia i relaksacja w pedagogice.

3. Biblioterapia w pedagogice.

4. Terapia przez sztuki teatralne w pedagogice.

5. Terapia poprzez aktywność muzyczno-ruchową w pedagogice (choreoterapia – pierwszy stopień zastosowania).

6. Terapia poprzez sztuki plastyczne w pedagogice.

7. Obcowanie ze sztuką – wymiar analityczny, behawioralny, komunikacyjny, poznawczy.

Metody dydaktyczne:

Słowne, praktycznego działania, aktywizujące: projekt, metaplan, dyskusja.

Metody i kryteria oceniania:

Projekt - kryteria oceny i przebieg procesu weryfikacji:

Znajomość podstawowej i uzupełniającej literatury przedmiotu. Merytoryczny udział w pracy kilkuosobowej grupy studentów.

Oceniana będzie jakość przygotowania i prezentacji projektu, w tym: poziom merytoryczny; umiejętności związane z prezentowaniem wiedzy teoretycznej i metodycznej oraz kompetencje w zakresie projektowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych i sytuacji terapeutyczno-wychowawczych.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)