Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Arteterapia W3-PE-EWP2-N2-6
semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Arteterapia W3-PE-EWP2-N2-6
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co druga niedziela (nieparzyste), 8:00 - 11:15
sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 74
Limit miejsc: 74
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Bogumiła Bobik
Literatura:

Arciszewska-Biinnebesel A, Twórcze podróże plastyczne. wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii, Harmonia, Gdańsk 2020.

Baranowska-Jojko E., Arteterapia dla dzieci. Propozycje ćwiczeń plastycznych i pomysły na dialogi z najmłodszymi, Harmonia, Gdańsk 2018..

Konieczna E. Arteterapia w teorii i praktyce, Impuls, Kraków 2003.

Kaja B.,Zarys terapii dziecka, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz 2001.

Molicka M., Biblioterapia i bajkoterapia, Media Rodzina, Poznań 2011.

Konieczna E., (red.), Biblioterapia w praktyce, Impuls, Kraków 2006.

Knapik M., Sacher W., Sztuka w edukacji i terapii, Impuls, Kraków 2004.

Knapik M., Sacher W., (red.), Europa – Integracja – Sztuka. Tematyczna koncepcja pracy edukacyjno-terapeutycznej środkami artystycznymi, WSA, Bielsko-Biała 2007.

Olbrycht K. (red.), Edukacja kulturalna. Wybrane obszary, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2004.

Zakres tematów:

1. Terapia sztuką w ujęciu pedagogicznym: podstawy teoretyczne, standardy kształcenia.

2. Muzykoterapia i relaksacja w pedagogice.

3. Biblioterapia w pedagogice.

4. Terapia przez sztuki teatralne w pedagogice.

5. Terapia poprzez aktywność muzyczno-ruchową w pedagogice (choreoterapia – pierwszy stopień zastosowania).

6. Terapia poprzez sztuki plastyczne w pedagogice.

7. Obcowanie ze sztuką – wymiar analityczny, behawioralny, komunikacyjny, poznawczy.

Metody dydaktyczne:

Słowne, praktycznego działania, aktywizujące: projekt, metaplan, dyskusja.

Metody i kryteria oceniania:

Projekt - kryteria oceny i przebieg procesu weryfikacji:

Znajomość podstawowej i uzupełniającej literatury przedmiotu. Merytoryczny udział w pracy kilkuosobowej grupy studentów.

Oceniana będzie jakość przygotowania i prezentacji projektu, w tym: poziom merytoryczny; umiejętności związane z prezentowaniem wiedzy teoretycznej i metodycznej oraz kompetencje w zakresie projektowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych i sytuacji terapeutyczno-wychowawczych.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.