Pedagogika-warsztaty [W6-EM-S2-KN-PEW]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Pedagogika-warsztaty [W6-EM-S2-KN-PEW] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Ruman | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
M. Braun, M. Mach, Jak pracować ze zdolnymi? Poradnik dla nauczycieli i rodziców, Wydawnictwo Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2012 B. Dyrda, W poszukiwaniu standardów kształcenia uczniów zdolnych [w:] J. Łaszczyk, Uczeń zdolny wyzwaniem dla współczesnej edukacji, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2008 Dyrda B., Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych. Rozpoznawanie i przeciwdziałanie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2007 Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie, analizy prasy, radia, telewizji Internetu, PWN, Warszawa 2008 A. Hłobił, Działalność szkoły we wspomaganiu ucznia zdolnego, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010 A. Janowski, Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa 1998 Morbitzer J., Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiki, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2007. J. Pielachowski, Trzy razy szkoła, uczniowie – nauczyciele – organizacja, Poznań 2003 K. Piwowar-Sulej, Zarządzanie personelem nauczycielskim w oświacie, Warszawa 2009 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Szkoła - czy tylko budynek? 2. Rola nauczyciela w budowaniu wizerunku placówki 3. Public relations w edukacji 4. Edukacja domowa 5. Cyberkultura a cyberprzemoc 6. Swoistość mass mediów i ich oddziaływanie wychowawcze 7. Kompetencje nauczyciela pracującego z uczniem zdolnym. Warsztat: Aktywne słuchanie, komunikacja typu „JA”, motywowanie do pracy. 8. Tutoring szkolny 9. Uczeń słaby - jak mu pomóc? |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
warsztatowe zajęcia, pogadanka, prezentacje, praca w grupach |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność studenta na zajęciach, wykonywane miniprace podczas zajęć, które systematycznie są oceniane, prace projektowe poza zajęciami Średnia arytmetyczna wszystkich zebranych cząstkowych ocen (nie mniej niż 3 oceny) W ramach potrzeb online. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.