Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika-warsztaty [W6-EM-S2-KN-PEW] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika-warsztaty [W6-EM-S2-KN-PEW]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 8:45 - 10:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Natalia Ruman
Literatura:

M. Braun, M. Mach, Jak pracować ze zdolnymi? Poradnik dla nauczycieli i rodziców, Wydawnictwo Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2012

B. Dyrda, W poszukiwaniu standardów kształcenia uczniów zdolnych [w:] J. Łaszczyk, Uczeń zdolny wyzwaniem dla współczesnej edukacji, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2008

Dyrda B., Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych. Rozpoznawanie

i przeciwdziałanie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2007

Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie, analizy prasy, radia, telewizji Internetu, PWN, Warszawa 2008

A. Hłobił, Działalność szkoły we wspomaganiu ucznia zdolnego, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010

A. Janowski, Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa 1998

Morbitzer J., Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiki, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2007.

J. Pielachowski, Trzy razy szkoła, uczniowie – nauczyciele – organizacja, Poznań 2003

K. Piwowar-Sulej, Zarządzanie personelem nauczycielskim w oświacie, Warszawa 2009

Zakres tematów:

1. Szkoła - czy tylko budynek?

2. Rola nauczyciela w budowaniu wizerunku placówki

3. Public relations w edukacji

4. Edukacja domowa

5. Cyberkultura a cyberprzemoc

6. Swoistość mass mediów i ich oddziaływanie wychowawcze

7. Kompetencje nauczyciela pracującego z uczniem zdolnym. Warsztat: Aktywne słuchanie, komunikacja typu „JA”, motywowanie do pracy.

8. Tutoring szkolny

9. Uczeń słaby - jak mu pomóc?

Metody dydaktyczne:

warsztatowe zajęcia, pogadanka, prezentacje, praca w grupach

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność studenta na zajęciach, wykonywane miniprace podczas zajęć, które systematycznie są oceniane, prace projektowe poza zajęciami

Średnia arytmetyczna wszystkich zebranych cząstkowych ocen (nie mniej niż 3 oceny)

W ramach potrzeb online.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-2 (2023-09-20)