Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia- warsztaty [W6-EM-S2-KN-PSW] semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia- warsztaty [W6-EM-S2-KN-PSW]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 10:30 - 12:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Porczyńska-Ciszewska
Literatura:

1. Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M., (1997) Psychologia społeczna. Serce i umysł, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.

2. Brzezińska A. I., Appelt K., Ziółkowska B., (2016) Psychologia rozwoju człowieka, Sopot, Wydawnictwo GWP.

3. Hamer H., (2005) Psychologia społeczna, Warszawa, Wydawnictwo Difin.

4. Harwas-Napierała B., Trempała J. (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t. 2-3, Wydawnictwo PWN, Warszawa, 2020

5. Kendall P. C., (2004) Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, Gdańsk, GWP. 3. Dudek B., (2003) Zaburzenie po stresie traumatycznym, Gdańsk, GWP.

6. Mika S., (1998) Psychologia społeczna dla nauczycieli, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

7. Podstawowe zasady porozumiewania się z ludźmi i inne wybrane materiały ze strony bezpiecznaszkola.men.gov.pl https://bezpiecznaszkola.men.gov.pl/tematy/materialy-dydaktyczne/materialy-10/

Literatura uzupełniająca:

1. Aronson E., (2001) Człowiek – istota społeczna, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

2. Carr A., (2004) Depresja i próby samobójcze młodzieży: sposoby przeciwdziałania i reagowania, Gdańsk, GWP.

3. Czabała J. Cz., Zasępa E., (red.) (2006) Psychologia kliniczna okresu dzieciństwa i adolescencji, Warszawa, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.

4. Dembo, M., (1997) Stosowana psychologia wychowawcza, Warszawa, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne.

5. Goleman D., Inteligencja emocjonalna. Media Rodzina of Poznań, Poznań 1997.

6. Grzegorzewska I., Cierpiałowska L., Borkowska (red.) A. (2020) Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, SA

7. Józefik B., (red.) (2011) Anoreksja i bulimia psychiczna: rozumienie i leczenie zaburzeń odżywiania się, Kraków, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Zakres tematów:

1. Klasa jako mała grupa społeczna.

2. Kierownictwo grupowe, style, uwarunkowania

3. Rozwiązywanie trudnych problemów w pracy z uczniami

4. Wybrane zagadnienia rozwoju –domeny, czynniki i modele rozwoju, strefa najbliższego rozwoju

5. Rozwój osobowości w pełnym cyklu życia

6. Rozwój kreatywności

7. Uczniowie o nietypowym rozwoju społecznym i osobowości

8. Zaburzenia rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży

9. Autyzm na tle zaburzeń rozwoju i funkcjonowania.

10. Trudności w nauce i ich rola w uczeniu się przedmiotów artystycznych

11. Niepełnosprawność intelektualna

12. Stres i sytuacje trudne w pracy nauczyciela

13. Zapobieganie wypaleniu zawodowemu w pracy nauczyciela

14. Psychologia pozytywna jako wiedza na temat czynników wpływających na dobrostan i pozytywne zdrowie psychiczne

15. Profilaktyka zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Rola rezyliencji.

Metody dydaktyczne:

Wykład problemowy i wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i filmu, analiza przypadku, zadania dydaktyczne.

Znajomość zagadnień wskazanych w tematach zajęć.

Opis pracy własnej studenta:

Refleksyjne oglądanie poleconych filmów i opracowywanie zadań związanych z ich treścią po wykładzie. Praca własna w oparciu o zalecaną literaturę. Projekt indywidualny.

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

90% obecności na zajęciach, aktywny udział, przygotowanie konspektu z wybranego obszaru dziedziny.

Kryteria oceny:

bardzo dobry (bdb) -osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty ≥ 91 %

dobry plus (db plus) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami 81-90%

dobry (db) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów 71-80 %

dostateczny plus (dst plus) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami 61-70 %

dostateczny (dst)- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami 51-60 %

niedostateczny (ndst) brak osiągnięcia zakładanych efek-tów kształcenia ≤ 50 %

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)