Seminarium 3/II [W3-PE-RES2-N2-4]
semestr zimowy 2021/2022
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium 3/II [W3-PE-RES2-N2-4] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | 12 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Ewa Bielska |
Literatura: |
Babbie E. (2003): Badania społeczne w praktyce. Warszawa, PWN, Frankfort – Namias Ch., Nachmias D. (2001): Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Zysk i S-ka. Gnitecki J. (1996): Elementy metodologii badań w pedagogice hermeneutycznej. Zielona Góra: Wyd. WSP. Gruszczyński L.A (1999): Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzi do badań surveyowych. Katowice: Wyd. UŚl. Hammersley M., Atkinson P. (2000): Metody badań terenowych. Poznań: Zysk i S-ka. Konecki K. (2000): Studia z metodologii badań jakościowych. Warszawa: PWN. Kvale S. (2004): Interviews. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego. Białystok: Trans Humana. Miles M. B., Huberman M. A. (2000): Analiza danych jakościowych. Białystok, Trans Humana Moustakas C. (2001): Fenomenologiczne metody badań. Białystok: Trans Humana. Nowak S. (1970): Metodologia badań socjologicznych. Warszawa, PWN Nowak S. (1985): Metodologia badań społecznych. Warszawa: PWN Ostrowska U. (2000): Dialog w pedagogicznym badaniu jakościowym. Kraków: Impuls. Palka St. (2006): Metodologia badań. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: GWP. Pilch T., Bauman T. (2001): Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Wyd. „Żak”. Sztabiński F. (1997): Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy. Warszawa: IFiS PAN. Sztabiński P.B., Sztabiński F., Sawiński Z. (red.) (2004): Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych. Warszawa: IFiS PAN. Szwed R. (2008): Metody statystyczne w naukach społecznych. Lublin: Wydawnictwo KUL. Urbaniak – Zając D., Piekarski J. (red.) (2001): Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Zakres tematów: |
1. Problematyka niedostosowania społecznego; 2. Profilaktyka społeczna; 3. Resocjalizacja w warunkach instytucjonalnych i w środowisku otwartym; |
Metody dydaktyczne: |
metoda seminaryjna |
Metody i kryteria oceniania: |
W kolejnych semestrach seminarium przedmiotem oceny są: 1. teoretyczna część pracy; 2. koncepcja metodologiczna badań własnych wraz z narzędziami badawczymi; 3. Przebieg procesu realizacji badań, analiza materiału badawczego; 4. Sfinalizowana praca magisterska. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.