Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium 3/II [W3-PE-RES2-N2-4] semestr zimowy 2021/2022
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium 3/II [W3-PE-RES2-N2-4]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Bielska
Literatura:

Babbie E. (2003): Badania społeczne w praktyce. Warszawa, PWN,

Frankfort – Namias Ch., Nachmias D. (2001): Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Zysk i S-ka.

Gnitecki J. (1996): Elementy metodologii badań w pedagogice hermeneutycznej. Zielona Góra: Wyd. WSP.

Gruszczyński L.A (1999): Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzi do badań surveyowych. Katowice: Wyd. UŚl.

Hammersley M., Atkinson P. (2000): Metody badań terenowych. Poznań: Zysk i S-ka.

Konecki K. (2000): Studia z metodologii badań jakościowych. Warszawa: PWN.

Kvale S. (2004): Interviews. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego. Białystok: Trans Humana.

Miles M. B., Huberman M. A. (2000): Analiza danych jakościowych. Białystok, Trans Humana

Moustakas C. (2001): Fenomenologiczne metody badań. Białystok: Trans Humana.

Nowak S. (1970): Metodologia badań socjologicznych. Warszawa, PWN

Nowak S. (1985): Metodologia badań społecznych. Warszawa: PWN

Ostrowska U. (2000): Dialog w pedagogicznym badaniu jakościowym. Kraków: Impuls.

Palka St. (2006): Metodologia badań. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: GWP.

Pilch T., Bauman T. (2001): Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Wyd. „Żak”.

Sztabiński F. (1997): Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy. Warszawa: IFiS PAN.

Sztabiński P.B., Sztabiński F., Sawiński Z. (red.) (2004): Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych. Warszawa: IFiS PAN.

Szwed R. (2008): Metody statystyczne w naukach społecznych. Lublin: Wydawnictwo KUL.

Urbaniak – Zając D., Piekarski J. (red.) (2001): Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Zakres tematów:

1. Problematyka niedostosowania społecznego;

2. Profilaktyka społeczna;

3. Resocjalizacja w warunkach instytucjonalnych i w środowisku otwartym;

Metody dydaktyczne:

metoda seminaryjna

Metody i kryteria oceniania:

W kolejnych semestrach seminarium przedmiotem oceny są:

1. teoretyczna część pracy;

2. koncepcja metodologiczna badań własnych wraz z narzędziami badawczymi;

3. Przebieg procesu realizacji badań, analiza materiału badawczego;

4. Sfinalizowana praca magisterska.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)