Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium 3/II [W3-PE-REW2-N2-4] semestr zimowy 2021/2022
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium 3/II [W3-PE-REW2-N2-4]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 13
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Alicja Gałązka
Literatura:

blewicz K., Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice. Uniwersytet Jagielloński, Kraków 1994.

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2004.

Denzin N., Interpretive Ethnography: Ethnographic Practices for the 21st Century. CA: Sage, Thousand Oaks 1997.

Denzin N., Lincoln Y., red., Handbook of Qualitative Research, CA: Sage, Thousand Oaks 2000.

Diener E., Crandal R., Ethics in Social and Behavioral Research, University of Chicago Press, Chicago 1978.

Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych. Zysk i S-ka, Poznań 2001.

Galewicz W., O etyce badań naukowych, „Diametros” nr 19 (marzec 2009), s. 48-57.

Gnitecki J., Elementy metodologii badań w pedagogice hermeneutycznej. WSP, Zielona Góra 1996.

Gubrium J., Holstein J., The New Language of Qualitative Method. Oxford University Press, New York 1997.

Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych. Zysk i S-ka, Poznań 2000.

Holstein J., Gubrium J., The Active Interview. Sage, Thousand Oaks 1995.

Homan R., The Ethics of Social Research, Longman, London 1991.

Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, ŚWSZ, Katowice 2005.

Juszczyk S.: Badania jakościowe w naukach społecznych szkice metodologiczne. Wydawnictwo UŚ, Katowice 2013.

Kodeks etyczno-zawodowy psychologa, PTP, Warszawa 1992.

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. WSiP, Warszawa 2000.

Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Warszawa 2000.

Kubinowski D., Nowak M., red., Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Impuls, Kraków 2006.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000.

Maszke A., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów 2004.

Malikowski M., Niezgoda H., red., Badania empiryczne w socjologii. Wybór tekstów. Tyczyn 1997.

Maszke A., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2004.

Miles M.B., Huberman M.A., Analiza danych jakościowych. Białystok 2000.

Nowak S., Metodologia badań społecznych. Warszawa 1985.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka Pedagogiczna. GWP, Gdańsk 2006

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Żak, Warszawa 2001.

Sawicki M., Hermeneutyka pedagogiczna. Semper, Warszawa 1966.

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych. PWN, Warszawa 2008.

Silverman D., Interpretacja danych jakościowych. PWN, Warszawa 2008.

Sosnowski A., Obserwacja uczestnicząca. Osiągnięcia i perspektywy. W: K. Lutyński, red., Z metodologii i metodyki socjologicznych badań terenowych. Warszawa 1985, s. 125-138.

Straś-Romanowska M., red., Metody jakościowe w psychologii współczesnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2000.

Straś-Romanowska, red., Doniesienia z badań. Aplikacje. Refleksje. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.

Śliwerski B., Kodeks etyczny prowadzenia badań pedagogicznych – http://sliwerski-pedagog/blogspot.com.

Urbaniak-Zając, Piekarski J., red., Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały. Uniwersytet Łódzki, Łódź 2001.

Wallon P., Cambier A., Engelhart M., Rysunek dziecka. Warszawa 1993.

Włodarek J., Ziółkowski M., red., Metoda biograficzna w socjologii. Warszawa-Poznań 1990.

Urbaniak-Zając, Piekarski J., red., Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały. Uniwersytet Łódzki, Łódź 2001.

Zakres tematów:

Poznanie zasad przygotowania pracy dyplomowej, zgodnie z ustaleniami obowiązującymi w UŚ w Katowicach. Prawne aspekty przygotowywania pracy.

2. Usystematyzowanie wiedzy na temat etapów postępowania badawczego

3. Wybór problematyki badań własnych – prezentowanie przedmiotu i celów projektowanych badań własnych

4. Gromadzenie i analiza literatury przedmiotu

5. Prezentowanie problemów badawczych w badaniach własnych

6. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych

7. Czynności organizacyjne związane z przeprowadzeniem badań (wybór terenu badań, przygotowanie narzędzi do badań)

8. Analiza ilościowa i jakościowa uzyskanych danych empirycznych

Metody dydaktyczne:

dyskusja

prezentacje

analiza tekstu

tutoring

Metody i kryteria oceniania:

przygotowanie kolejnych rozdziałów pracy zgodnie z wytycznymi

przeprowadzenie badań empirycznych

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)