Teoretyczne podstawy animacji społeczno-kulturalnej W6-AE-S1-3TPASK
semestr letni 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Teoretyczne podstawy animacji społeczno-kulturalnej W6-AE-S1-3TPASK | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2021/2022 (2021/2022L)
(w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jolanta Skutnik | |||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa : J e d l e w s k a B., Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych. Lublin 1999. K a r g u l J., Upowszechnianie, animacja, komercjalizacja kultury. Historia, idee, praktyki. Podręcznik akademicki. Warszawa 2013. K o p c z y ń s k a M. , Animacja społeczno-kulturalna. Warszawa 1993. literatura uzupełniająca do konsultacji po realizacji zajęć wykładowych będzie dodawana sukcesywnie, wraz ze zmianą tematyki zajęć, do katalogu: "materiały z zajęć" na platformie Teams (w wersji PDF i w postaci skanów) |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Treści wykładów podzielone są na dwie grupy zagadnień, w tym: 1.animacja społeczno-kulturalna - zagadnienia podstawowe: • podstawowe pojęcia i definicje; • funkcje i cele oddziaływań animacyjnych; • koncepcje animacji społeczno- kulturalnej na tle zmieniających się warunków cywilizacyjno-kulturowych • cele animacji społeczno-kulturalnej 2. mała grupa społeczna jako środowisko pracy animatora społeczno-kulturalnego: • sposoby definiowania małej grupy społecznej; • kategorie i sposoby kształtowania się więzi społecznych, grup i wspólnot; • cele tworzenia małej struktury społecznej; • pojęcie dynamiki życia grupowego z etapami rozwoju |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład problemowy z ilustracją multimedialną. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja treści prezentowanych w ramach wykładu realizowana jest dwoma drogami: 1. w ramach oceny ciągłej pisemnych wypowiedzi uwzględniających wskazane przez prowadzącego wykład zagadnienie, lub 2. poprzez przygotowanie egzaminacyjnej pracy po ukończeniu całego kursu ( w formie kolokwium, w ustalonym terminie ). W przypadku pierwszego wyboru, student: • na początku zajęć deklaruje wybór formy zaliczenia; • zalicza wszystkie zadania cząstkowe (w tym wymagające weryfikacji); • przygotowuje zaliczeniowe zadania cząstkowe w terminie ściśle wyznaczonym przez prowadzącego; • uczestniczy w rozmowie podsumowującej zakres opracowanych treści na koniec semestru. W przypadku drugiego wyboru (dokonanego na początku zajęć) student przygotowuje pracę pisemną, jako odpowiedź na przygotowane przez prowadzącego zajęcia zagadnienie, w formie kolokwium pisemnego , w terminie ustalonym wspólnie z grupą. Niezliczoną pracę pisemną ( w pierwszym terminie) można poprawić w formie ustnej. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
prof. Skutnik |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.