Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 4, Tekst akademicki 2 [W1-FA-JB-S1PNJ4TA2-4] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 4, Tekst akademicki 2 [W1-FA-JB-S1PNJ4TA2-4]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:45 - 15:15
sala 2.52
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Agnieszka Ślęzak-Świat
Literatura:

Pozycje podstawowe – wybrane fragmenty:

Bailey, S. (2011) Academic Writing: A Handbook for International Students (3rd Ed.) London and New York: Routledge.

McCarthy, M., and F. O’Dell. 2008. Academic Vocabulary in Use. Cambridge: CUP.

Bullock, Richard H., Maureen Daly Goggin, and Francine Weinberg. (2009) The Norton Field Guide to Writing With Readings and Handbook. Second edition. New York ; London: W. W. Norton & Company.

Literatura uzupełniająca:

Ślęzak-Świat, A. (2018). Complementarity of reading from paper and screen: development of critical thinking. TAPSLA vol. 5 (2): 75–93.

Ślęzak-Świat, A. (2021) Specialist texts’ readers – a super-smart society’s backbone. Świat i Słowo. Nr 1, str. 45-60.

Ślęzak-Świat, A. (2022) Development of digital literacy – translanguaging and transmedia note taking formats for academic reading. TAPSLA vol. 8 (1).

Zakres tematów:

1. Zjawisko plagiatu i kompilacja. Etyczne problemy prowadzenia badań naukowych i rozpowszechniania ich wyników.

2. Stylistyka tekstu akademickiego.

3. Strategie czytania tekstów akademickich.

4. Prace źródłowe i krytyczne. Sposoby cytowania. Cytowanie w tekście i w przypisie. Dłuższe cytaty dosłowne i parafraza. Funkcja przypisów. Bibliografia, a spis prac cytowanych. Ćwiczenia w parafrazowaniu z podawaniem źródeł.

5. Streszczenie tekstu akademickiego.

6. Kompozycja akapitu z cytowaniem źródeł.

Metody dydaktyczne:

Na podstawie testów i tekstów pisanych w trakcie zajęć (eseje lub ich fragmenty z cytowaniem źródeł). Prace pisemne przygotowywane na zajęciach oddawane są bezpośrednio po zakończeniu zajęć, a ich omówienie wraz z podaniem i uzasadnieniem oceny następuje na kolejnych zajęciach.

Ocenę końcową stanowi średnia ocen z poszczególnych prac oraz pracy semestralnej.

Metody i kryteria oceniania:

Na podstawie testów i tekstów pisanych w trakcie zajęć (eseje lub ich fragmenty z cytowaniem źródeł). Prace pisemne przygotowywane na zajęciach oddawane są bezpośrednio po zakończeniu zajęć, a ich omówienie wraz z podaniem i uzasadnieniem oceny następuje na kolejnych zajęciach.

Ocenę końcową stanowi średnia ocen z poszczególnych prac oraz pracy semestralnej.

Uwagi:

II rok filologii angielskiej, specjalność język biznesu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)