Język obcy (do wyboru), semestr 2. [W1-S1FG-JOB-2]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język obcy (do wyboru), semestr 2. [W1-S1FG-JOB-2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 3.29 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 16 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: •Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Student's Book + Online Practice. London: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca: •Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Workbook. London: Oxford University Press. •Gairns, R., Redman, S. 2008. Oxford Word Skills. Intermediate. London: Oxford University Press. •Vince, M. 2021. Macmillan English Grammar in Context. Intermediate. London: Macmillan. •Kurs wspomagający lektorat: https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=423 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: fotografowanie ludzi i zdarzeń; praktyczna strona fotografowania; ekologiczne aspekty codziennego życia: śmieci, recykling, świadomość; studia i praca; praktyki studenckie; spotkania kwalifikacyjne; dotychczasowe doświadczenie zawodowe i ścieżki edukacji; rola telewizji w życiu społecznym; fenomen popularności programów telewizyjnych; życie w mieście i na wsi; kontakt z przyrodą; zmiana otoczenia i stylu życia. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności opracowywania raportów na podstawie wybranych materiałów i źródeł. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (raport). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1)użycie języka (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 2)recepcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 3)ustna produkcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 4)z opracowanego raportu (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej) 5)z krótkich sprawdzianów leksykalno-gramatycznych (średnia ocen) Skala ocen: 93 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 86 - 92 % = db+ (dobry plus) 79 – 85 % = db (dobry) 72 - 78% = dst+ (dostateczny plus) 65 - 71% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
język angielski poziom B1+ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.