Seminarium magisterskie cz.1 [W1-KO-S2-SM1]
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium magisterskie cz.1 [W1-KO-S2-SM1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 5 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Nicewicz | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Materiały dotyczące zasad pisania przyrodniczych prac naukowych przygotowane i udostępnione przez prowadzącego. 2. Oryginalne prace naukowe polecone przez promotora. 3. Protokoły i metodyki wykonywania analiz udostępniane przez promotora. 4. Instrukcje obsługi aparatury. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zapoznanie z naukowymi bazami danych. Sposoby poszukiwania literatury. 2. Tworzenie bazy danych artykułów naukowych związanych z tematem pracy magisterskiej. 3. Opracowanie celu i hipotez roboczych pracy dyplomowej. 4. Zapoznanie z technikami i metodami badawczymi wykorzystywanymi do realizacji tematu pracy dyplomowej. 5. Zaplanowanie kolejnych etapów analiz, gromadzenia materiału badawczego i zbioru wyników. 6. Zapoznanie z zasadami BHP w pracy laboratoryjnej oraz założeniami Dobrej Praktyki Laboratoryjnej. 7. Realizacja prac badawczych w ramach zaplanowanego tematu pracy dyplomowej. 8. Konsultacja i pomoc przy tworzeniu prezentacji przedstawianej podczas seminarium na temat pracy magisterskiej. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Indywidualna analiza literatury i dostarczonych materiałów. Dyskusja na temat analizowanego zagadnienia, celów i hipotez pracy, zastosowanej metodyki, organizacji pracy. Indywidualne konsultacje Studenta z prowadzącym z wykorzystaniem narzędzi i wiedzy zdobytej w trakcie szkoleń: "Tutoring-edukacja spersonalizowana na uniwersytecie" – szkolenie podstawowe oraz „Tutoring - edukacja spersonalizowana na uniwersytecie” – szkolenie zaawansowane. Referat wygłaszany przez studenta z wykorzystaniem środków multimedialnych w formie prezentacji Power Point według zaleceń prowadzącego zajęcia. Aktywny udział w badaniach. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega aktywność ciągła związana z: 1. Aktywnym udziałem w planowaniu i realizacji zadań badawczych w ramach zaplanowanego tematu pracy dyplomowej (samodzielność i kreatywność Studenta). 2. Pracą laboratoryjną - dokładność, sumienność i zaangażowanie. 3. Prowadzeniem notatnika laboratoryjnego w trakcie realizacji badań. 4. Przygotowaniem raportu z przeprowadzonych badań (zestawienie wyników, analiza statystyczna). Ciągła ocena umiejętności praktycznych: Bardzo dobry: Student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, jest w stanie zaplanować wydajnie pracę doświadczalną, solidnie wykonuje i zna zasady stosowanych metod badawczych, sporządza dokładną dokumentację, prawidłowo interpretuje wyniki, aktywnie uczestniczy w dyskusjach i dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Dobry: Student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, solidnie wykonuje i zna zasady stosowanych metod badawczych, poprawnie sporządza dokumentację, interpretuje wyniki z niewielką pomocą prowadzącego, uczestniczy w dyskusjach i dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Dostateczny: Student potrzebuje dodatkowych wskazówek dotyczących planowania oraz wykonania konkretnych zadań i posługiwania się aparaturą, jest słabo zaangażowany w realizację zajęć, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, ma problemy z obliczeniami i sporządzaniem odczynników, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację i interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny Niedostateczny: Student nie rozumie sensu prowadzonych zadań, niedbale wykonuje powierzone mu zadania, nie prowadzi rzetelnej dokumentacji, nie potrafi planować kolejnych etapów pracy oraz analizować wyników i wyciągać wniosków. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
2 sem. kognitywistyki /stacjonarne II stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.