Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie cz.1 [W1-KO-S2-SM1] semestr letni 2021/2022
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie cz.1 [W1-KO-S2-SM1]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: 5
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agata Nicewicz
Literatura:

1. Materiały dotyczące zasad pisania przyrodniczych prac naukowych przygotowane i udostępnione przez prowadzącego.

2. Oryginalne prace naukowe polecone przez promotora.

3. Protokoły i metodyki wykonywania analiz udostępniane przez promotora.

4. Instrukcje obsługi aparatury.

Zakres tematów:

1. Zapoznanie z naukowymi bazami danych. Sposoby poszukiwania literatury.

2. Tworzenie bazy danych artykułów naukowych związanych z tematem pracy magisterskiej.

3. Opracowanie celu i hipotez roboczych pracy dyplomowej.

4. Zapoznanie z technikami i metodami badawczymi wykorzystywanymi do realizacji tematu pracy dyplomowej.

5. Zaplanowanie kolejnych etapów analiz, gromadzenia materiału badawczego i zbioru wyników.

6. Zapoznanie z zasadami BHP w pracy laboratoryjnej oraz założeniami Dobrej Praktyki Laboratoryjnej.

7. Realizacja prac badawczych w ramach zaplanowanego tematu pracy dyplomowej.

8. Konsultacja i pomoc przy tworzeniu prezentacji przedstawianej podczas seminarium na temat pracy magisterskiej.

Metody dydaktyczne:

Indywidualna analiza literatury i dostarczonych materiałów.

Dyskusja na temat analizowanego zagadnienia, celów i hipotez pracy, zastosowanej metodyki, organizacji pracy.

Indywidualne konsultacje Studenta z prowadzącym z wykorzystaniem narzędzi i wiedzy zdobytej w trakcie szkoleń: "Tutoring-edukacja spersonalizowana na uniwersytecie" – szkolenie podstawowe oraz „Tutoring - edukacja spersonalizowana na uniwersytecie” – szkolenie zaawansowane.

Referat wygłaszany przez studenta z wykorzystaniem środków multimedialnych w formie prezentacji Power Point według zaleceń prowadzącego zajęcia.

Aktywny udział w badaniach.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega aktywność ciągła związana z:

1. Aktywnym udziałem w planowaniu i realizacji zadań badawczych w ramach zaplanowanego tematu pracy dyplomowej (samodzielność i kreatywność Studenta).

2. Pracą laboratoryjną - dokładność, sumienność i zaangażowanie.

3. Prowadzeniem notatnika laboratoryjnego w trakcie realizacji badań.

4. Przygotowaniem raportu z przeprowadzonych badań (zestawienie wyników, analiza statystyczna).

Ciągła ocena umiejętności praktycznych:

Bardzo dobry: Student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, jest w stanie zaplanować wydajnie pracę doświadczalną, solidnie wykonuje i zna zasady stosowanych metod badawczych, sporządza dokładną dokumentację, prawidłowo interpretuje wyniki, aktywnie uczestniczy w dyskusjach i dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny.

Dobry: Student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, solidnie wykonuje i zna zasady stosowanych metod badawczych, poprawnie sporządza dokumentację, interpretuje wyniki z niewielką pomocą prowadzącego, uczestniczy w dyskusjach i dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny.

Dostateczny: Student potrzebuje dodatkowych wskazówek dotyczących planowania oraz wykonania konkretnych zadań i posługiwania się aparaturą, jest słabo zaangażowany w realizację zajęć, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, ma problemy z obliczeniami i sporządzaniem odczynników, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację i interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny

Niedostateczny: Student nie rozumie sensu prowadzonych zadań, niedbale wykonuje powierzone mu zadania, nie prowadzi rzetelnej dokumentacji, nie potrafi planować kolejnych etapów pracy oraz analizować wyników i wyciągać wniosków.

Uwagi:

2 sem. kognitywistyki /stacjonarne II stopnia/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)