Fotografia studyjna 2 [W8-RE-S2-FOT2a]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fotografia studyjna 2 [W8-RE-S2-FOT2a] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 11:00
sala 2.07 Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego (Katowice, ul. Pawła 3) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Rafał Milach |
Literatura: |
Wojciech Nowicki; Dno Oka. Eseje o fotografii; Czarne, Wołowiec 2012 Nicolas Mirzoeff; Jak zobaczyć świat; Karakter, Kraków 2016 Rafał Milach, Marta Szymańska; Widzi mi się Fundacja Archeologii Fotografii; Warszawa 2018 Parr, M.; Badger, G.: The Photobook. A History, volume 1. Phaidon, London 2004. Parr, M.; Badger, G.: The Photobook. A History, volume 2. Phaidon, London 2006. Alec Soth; Sleeping by the Mississippi; Steidl; Gottingen 2003 Jason Fullford & Tamara Shopsin; This Equals That, Aperture, New York 2014 Jason Fullford; Photography No-Nos; Aperture, New York 2021 John Berger; Sposoby widzenia; Aletheia; Warszawa 2008 Katarzyna Sagatowska, Monika Szewczyk-Wittek; Wszyscy jesteśmy fotografami VOL.1 ; Fundacja Powiększenie; Warszawa 2019 Katarzyna Sagatowska, Monika Szewczyk-Wittek; Wszyscy jesteśmy fotografami VOL.2 ; Fundacja Powiększenie; Warszawa 2021 Filip Springer; Żle urodzone.Reportaże o architekturze PRL-u; Karakter, Kraków 2017 Filip Springer; Wanna z kolumnadą; Czarne, Wołowiec 2013 Maciej Frąckowiak; Kruche medium. Rozmowy o fotografii; Fundacja Pix House 2019 Aneta Grzeszykowska; Love Book; Raster, Warszawa 2011 |
Zakres tematów: |
Zakres tematyczny prowadzonych zajęć obejmuje konceptualizację projektu fotograficznego ora sposoby prowadzenia niezbędnej kwerendy. Istotna dla procesu jest praca z różnego rodzaju zasobami archiwów cyfrowych i analogowych, które często pomagają w ustaleniu wymiaru społecznego projektu. Studenci poznają różne strategie i praktyki pracy nad dokumentalnym długoterminowym projektem fotograficznym wpisujące się w nie rozwiązania techniczne, które wspomagają język wizualny. |
Metody dydaktyczne: |
Studenci podczas zajęć poznają prace wybranych artystek i artystów posługujących się fotografią, przykłady mają służyć jako inspiracja i referencje do tematów podejmowanych przez studentów i studentki. Prezentacjom towarzyszą dyskusje nad sproblematyzowaniem i konceptualizacją autorskich cykli fotograficznych realizowanych przez studentów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wystawiana jest na podstawie poniższych kryteriów: - obecności na zajęciach - aktywności podczas zajęć - prezentacji projektu fotograficznego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.