Lektorat z języka angielskiego 1 [20-SD-S3-ENG1]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 6
Przedmiot: | Lektorat z języka angielskiego 1 [20-SD-S3-ENG1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maria Stec | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiazkowa 1.Bolitho, R., Tomlinson, B. 2005. Discover English. Oxford: Macmillan Books for Teachers. 2.Cargill, M., O’Connor, P. 2009. Writing Scientific Research Articles. Strategy and Steps. Oxford: Wiley-Blackwell. 3.Cory, H. 2003. Advanced Writing with English in Use. Oxford: OUP. 4.Gude, K. 2000. Advanced Listening and Speaking. Oxford: OUP. 5.Holme, R. 1996. ESP Ideas. Recipes for teaching academic and professional English. Harlow: Longman. 6.Howe, S., Henrikssson, K. 2007. PhraseBook for Writing Papers and Research in English. Cambridge: King’s Lynn. 7.Jordan, R. R. 2002. English for Academic Purposes. Cambridge: CUP. 8.Wiśniewska, K., Wypych, S. Nowak, A. 2015. Wielki zbiór ćwiczeń z języka angielskiego. Testy gramatyczne i leksykalne. Poziom A1-C2 dla początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych. Warszawa: Edgard. Literatura uzupełniająca: - Apanowicz, J. 2003. Metodologia Nauk. Toruń: Dom Organizatora. - Gambarelli, G., Łucki, Z. 1998. Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Kraków: Universitas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Samokształcenie: Edukacja językowa w kontekście indywidualnym: strategie i style uczenia się. Wielorakie inteligencje i neurodydaktyka językowa. Autonomia i samokształcenie językowe. Mądrość w przysłowiach międzynarodowych. Rozwój zawodowy: Opracowywanie biografii naukowej. Osobisty rozwój zawodowy poprzez projekty i konferencje. Utrwalanie gramatyki: zastosowanie czasów, trybów warunkowych i strony biernej w tekstach akademickich. Zastosowanie angielskiego w celach specjalistycznych (ESP, EAP). Glosariusz terminów akademickich i wyrażeń leksykalnych dla studentów Szkoły doktorskiej. Wybór i zastosowanie glosariusza indywidualnego według dziedzin. Techniki uczenia się: Mapy pamięci i mnemotechniki ich zastosowanie. Wprowadzenie do multi-modalności na przykładzie materiałów językowych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Nauczanie online – eklektyczne rozwiązania w MSteams i Moodlach z udziałem pracy własnej studenta. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 godz. Opis pracy własnej studenta: Praca z materiałami w ramach kursu Moodle (Kurs języka angielskiego na poziomie B2 dla grupy doktorantów Szkoły Doktorskiej) literaturą uzupełniającą i źródłami internetowymi. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych, poprzez „loop input”, mapy pamięci i projekty. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ocen: -5 projektów cząstkowych w ramach kursu Moodle na platformie SPNJO. (opracowanie biografii naukowej, glosariusza specjalistycznego dla swojej dziedziny, mapy pamięci i wypowiedzi pisemnych. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
English course level B2 z ukierunkowaniem na ESP i EAP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.