Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Lektorat z języka angielskiego 1 [20-SD-S3-ENG1] semestr zimowy 2021/2022
lektorat, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Lektorat z języka angielskiego 1 [20-SD-S3-ENG1]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 14:00 - 16:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: 12
Prowadzący: Maria Stec
Literatura:

Literatura obowiazkowa

1.Bolitho, R., Tomlinson, B. 2005. Discover English. Oxford: Macmillan Books for Teachers.

2.Cargill, M., O’Connor, P. 2009. Writing Scientific Research Articles. Strategy and Steps. Oxford: Wiley-Blackwell.

3.Cory, H. 2003. Advanced Writing with English in Use. Oxford: OUP.

4.Gude, K. 2000. Advanced Listening and Speaking. Oxford: OUP.

5.Holme, R. 1996. ESP Ideas. Recipes for teaching academic and professional English. Harlow: Longman.

6.Howe, S., Henrikssson, K. 2007. PhraseBook for Writing Papers and Research in English. Cambridge: King’s Lynn.

7.Jordan, R. R. 2002. English for Academic Purposes. Cambridge: CUP.

8.Wiśniewska, K., Wypych, S. Nowak, A. 2015. Wielki zbiór ćwiczeń z języka angielskiego. Testy gramatyczne i leksykalne. Poziom A1-C2 dla początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych. Warszawa: Edgard.

Literatura uzupełniająca:

- Apanowicz, J. 2003. Metodologia Nauk. Toruń: Dom Organizatora.

- Gambarelli, G., Łucki, Z. 1998. Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Kraków: Universitas.

Zakres tematów:

Samokształcenie:

Edukacja językowa w kontekście indywidualnym: strategie i style uczenia się. Wielorakie inteligencje i neurodydaktyka językowa.

Autonomia i samokształcenie językowe. Mądrość w przysłowiach międzynarodowych.

Rozwój zawodowy:

Opracowywanie biografii naukowej. Osobisty rozwój zawodowy poprzez projekty i konferencje.

Utrwalanie gramatyki:

zastosowanie czasów, trybów warunkowych i strony biernej w tekstach akademickich.

Zastosowanie angielskiego w celach specjalistycznych (ESP, EAP).

Glosariusz terminów akademickich i wyrażeń leksykalnych dla studentów Szkoły doktorskiej.

Wybór i zastosowanie glosariusza indywidualnego według dziedzin.

Techniki uczenia się:

Mapy pamięci i mnemotechniki ich zastosowanie.

Wprowadzenie do multi-modalności na przykładzie materiałów językowych.

Metody dydaktyczne:

Nauczanie online – eklektyczne rozwiązania w MSteams i Moodlach z udziałem pracy własnej studenta.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 godz.

Opis pracy własnej studenta:

Praca z materiałami w ramach kursu Moodle (Kurs języka angielskiego na poziomie B2 dla grupy doktorantów Szkoły Doktorskiej) literaturą uzupełniającą i źródłami internetowymi. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych, poprzez „loop input”, mapy pamięci i projekty.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ocen:

-5 projektów cząstkowych w ramach kursu Moodle na platformie SPNJO. (opracowanie biografii naukowej, glosariusza specjalistycznego dla swojej dziedziny, mapy pamięci i wypowiedzi pisemnych.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

English course level B2 z ukierunkowaniem na ESP i EAP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)