Moduł z treściami do wyboru: specjalistyczny III - Planowanie przestrzenne w obszarach zagrożonych [W2-IZ-S1-409.3]
semestr zimowy 2021/2022
wykład 2,
grupa nr 1
Przedmiot: | Moduł z treściami do wyboru: specjalistyczny III - Planowanie przestrzenne w obszarach zagrożonych [W2-IZ-S1-409.3] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
wykład 2 [W2], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 1704 Budynek dydaktyczny "Żyleta" (Sosnowiec, ul. Będzińska 60) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 28 | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Czajka | ||||||||||||||||
Literatura: |
Bednarczyk, S., & Duszyński, R. (2008). Hydrauliczne i hydrotechniczne podstawy regulacji i rewitalizacji rzek. Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej. Bojarski, A., Jeleński, J., Jelonek, M., Litewka, T., Wyżga, B., & Zalewski, J. (2005). Zasady dobrej praktyki w utrzymaniu rzek i potoków górskich. Ministerstwo Środowiska, Warszawa, 138. Biedroń et. al., (2020) Renaturyzacja wód. Podręcznik dobrych praktyk renaturyzacji wód powierzchniowych. PGWWP, Kraków Radecki-Pawlik, A. (2010). Renaturyzacja rzek i potoków górskich–techniczny i socjologiczny aspekt zagadnienia. Acta Sci. Pol., Form. Circum, 9(4), 33-42. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Funkcjonowanie rzek w warunkach naturalnych 2. Motywy i sposoby regulacji rzek 3. Funkcjonowanie rzek uregulowanych 4. Założenia rewitalizacji i renaturyzacji rzek 5. Roboty rewitalizacyjne i renaturyzacyjne |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład multimedialny połączony z dyskusją |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia jest ocena z testu końcowego obejmującego tematykę poruszaną na wykładach. Test składa się z 5 pytań otwartych. Każda prawidłowa odpowiedź daje 1 punkt. 5 pkt = bdb 4,5 pkt = db+ 4 pkt = bd 3,5 pkt - dst+ 3 pkt=dst 2 pkt= ndst |
||||||||||||||||
Uwagi: |
Regulacja, rewitalizacja i renaturyzacja koryt rzecznych - 7 sem. IZŚ /studia I stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.