Moduł z treściami do wyboru: specjalistyczny III - Planowanie przestrzenne w obszarach zagrożonych [W2-IZ-S1-409.3]
semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium 2,
grupa nr 1
Przedmiot: | Moduł z treściami do wyboru: specjalistyczny III - Planowanie przestrzenne w obszarach zagrożonych [W2-IZ-S1-409.3] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
Laboratorium 2 [L2], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 1704 Budynek dydaktyczny "Żyleta" (Sosnowiec, ul. Będzińska 60) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 28 | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Czajka | ||||||||||||||||
Literatura: |
Kleinhans, M. G. (2005). Flow discharge and sediment transport models for estimating a minimum timescale of hydrological activity and channel and delta formation on Mars. Journal of Geophysical Research: Planets, 110(E12). Radecki-Pawlik, A. (2010). Renaturyzacja rzek i potoków górskich–techniczny i socjologiczny aspekt zagadnienia. Acta Sci. Pol., Form. Circum, 9(4), 33-42. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Charakterystyka morfodynamiczna koryta rzeki jako podstawa prac regulacyjnych i renaturyzacyjnych. Obliczanie parametrów transportu materiału mineralnego w korycie w zależności od nadanych parametrów morfologicznych i hydraulicznych koryta (obliczanie promienia hydraulicznego, zasięgu cofki, naprężeń ścinających, liczby Shieldsa, liczby Chezy’ego, liczby Reynoldsa, liczby Froude’a, bezwymiarowego parametru Bonnefille’a). Określanie stabilności koryta na podstawie wskaźników stabliności Łochtina i Makkavieeva oraz potencjalnej mocy strumienia. Interpretacja wyników. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda projektu. Student otrzymuje zestaw danych wyjściowych i za pomocą arkusza kalkulacyjnego i dokonuje obliczenia wskazanych parametrów i określa a) sposób transportu materiału dennego w korycie rzeki o zadanych parametrach oraz b) stabilność analizowanego koryta rzeki podczas przepływów średnich, pełnokorytowych i powodziowych. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą oceny jest sporządzone przez studenta sprawozdanie Ocena zależy od stopnia poprawności wykonanych obliczeń: 50% = dst 60% = dst+ 70% = db 80% - db+ 90% i więcej = bdb |
||||||||||||||||
Uwagi: |
Regulacja, rewitalizacja i renaturyzacja koryt rzecznych - 7 sem. IZŚ /studia I stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.