Język obcy [W8-OF-N2-LANG]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język obcy [W8-OF-N2-LANG] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 18:00 - 20:00
sala 3,08 A B Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego (Katowice, ul. Pawła 3) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu |
Prowadzący: | Lucyna Niedobecka |
Strona domowa grupy: | http://n/d |
Literatura: |
Brak podręcznika wiodącego. Ceramella, N. & Lee, E. 2008: Cambridge English for the Media. Cambridge University Press McCarthy, M. & O’Dell, F. 2008: Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press Beauchamp, A. & Dooley, J. 2020: Cinematography. Express Publishing Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. Kurs: English for Film and Media Arts https://el.us.edu.pl/spnjo/course/index.php?categoryid=21 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: 1. ABC prezentacji – jak przygotować i przedstawić prezentację multimedialną; 2. Mass media, ich rola we współczesnym świecie, ze szczególnym uwzględnieniem telewizji; 3. Film: produkcja, przygotowanie budżetu, realizacja. Kultowe filmy; Nagrody filmowe na świecie; 4. Twórczość; rodzaje twórczości artystycznej. Twórczość jako ekspresja osobowości; 5. Zawód aktora; wybitne osobowości wśród aktorów i reżyserów. 6. Książka a film. Co stanowi o dobrej adaptacji filmowej dzieła literackiego? 7. Nowe media – problemy i możliwości. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie wystąpienia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne, w tym wymagane na zaliczenie (prezentacja). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie Moodle. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: 1) za realizację kursu e-learningowego, 2) z wypowiedzi ustnych (prezentacja) 3) z testu końcowego obejmującego użycie języka oraz recepcję. Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Kontakt z prowadzącym: miejsce i godziny konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie www.spnjo.us.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.