Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.3+]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 13
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.3+] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 13 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala 362 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Liliana Kałafatiuk |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Student's Book + Online Practice. London: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca: Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Workbook. London: Oxford University Press. Raymond Murphy English Grammar in Use intermediate, Cambridge University Press 2010 Vince, M. 2021. Macmillan English Grammar in Context. Intermediate. London: Macmillan. Zbiór ćwiczeń eWorkbook B1/B2 https://el.us.edu.pl/spnjo/course/index.php?categoryid=20 Kurs wspomagający lektorat 6 B1 i B2 https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=605 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: 1. Praktyczne zastosowanie języka przy zamówieniach dań w restauracji, rozmowa na temat składania skarg na podstawie tekstu, opowiadanie o swoich doświadczeniach z pobytu w różnych restauracjach i barach. 2. Wyrażanie opinii na temat dawania napiwków z zastosowaniem czasowników modalnych (must, have to, mustn’t, should, shouldn’t etc.) 3. Omawianie niezwykłego zastosowania zwykłych przedmiotów z wykorzystaniem czasowników modalnych: can, could, be able to. 4. Dyskusja na temat samodzielnego wykonywania napraw za pomocą narzędzi ze sklepu majsterkowicza. Ćwiczenie rozumienia ze słuchu oraz oglądanie filmu związanego z tematem. 5. Zdawanie relacji ze swoich prób naprawiania sprzętu lub odzieży. 6. Rozumienie instrukcji obsługi różnych urządzeń elektronicznych np. bankomatu. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem historii o problemach z bankomatem. 7. Ćwiczenie użycia czasowników frazowych w opisywaniu swoich problemów związanych z korzystaniem z bankomatów, terminali płatniczych, samoobsługowych kas fiskalnych itd. 8. Debata na temat znaczenia pieniędzy w życiu w nawiązaniu do artykułu. 9. Wypowiadanie się na temat różnych form rozrywki, poszerzanie słownictwa z tego zakresu. Praktyka w rozumieniu ze słuchu. 10. Zdawanie relacji z wydarzenia, w którym się uczestniczyło: np. koncert, sztuka, mecz. 11. Praktyczne zastosowanie wzorów zdań: verb + infinitive (with or without to), verb + gerund, verb + object + infinitive. 12. Czytanie i analizowanie tekstu na temat różnego rodzaju gier. Zespołowe układanie krótkiej gry dla przeciwników. 13. Wspólne oglądanie epizodów filmowych z części ‘Practical English’ oraz rozwiązywanie zadań na podstawie obejrzanego materiału mające na celu przećwiczenie poznanych struktur. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie udziału w debacie. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (udział w debacie). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie Moodle. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 2) recepcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 3) pisemna produkcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 4) za udział w debacie (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej); 5) z krótkich sprawdzianów leksykalnych / gramatycznych (średnia ocen) 6) z pracy własnej studenta na platformie e-learningowej) (średnia ocen) Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny). 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
3. MODUŁ JĘZYKA; Dopasowana do planu Wydziału Nauk Społecznych: Historia. Kontakt z prowadzącym: liliana.kalafatiuk@us.edu.pl Miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.