Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.3+] semestr zimowy 2021/2022
lektorat, grupa nr 16

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.3+]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 16 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:45 - 15:15
sala 3.45
Wydział Prawa i Administracji (Katowice, ul. Bankowa 11b) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Kiszka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Student's Book + Online Practice. London: Oxford University Press.

Literatura uzupełniająca:

Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Workbook. London: Oxford University Press.

Vince, M. 2021. Macmillan English Grammar in Context. Intermediate. London: Macmillan.

Kurs wspomagający lektorat

https://el.us.edu.pl/spnjo/course/index.php?categoryid=30

Zakres tematów:

Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym:

1) Wyrażanie obowiązku, konieczności, udzielanie porad za pomocą czasowników modalnych; słownictwo potrzebne w restauracji; powtórzenie słownictwa związanego z jedzeniem;

2) Omawianie i reagowanie w sytuacji doświadczenia nieprofesjonalnej obsługi, składanie zażaleń. Doskonalenie umiejętności słuchania w celu uzyskania informacji szczegółowej;

3) Doskonalenie umiejętności czytania w celu ogólnego zrozumienia treści poszczególnych paragrafów, formułowanie opinii na temat składanych zażaleń;

4) Poszerzanie i doskonalenie słownictwa związanego z majsterkowaniem. Opisywanie umiejętności w teraźniejszości i przeszłości; parafrazowanie;

5) Doskonalenie wymowy wyrazów zawierających zlepki spółgłosek; reagowanie na sugestie; parafrazowanie i opisywanie procedur;

6) Ćwiczenie umiejętności opowiadania i zrozumienia anegdot; powtórka czasowników modalnych; powtórzenie działu 6;

7) Doskonalenie znajomości czasowników frazowych; użycie ich w kontekście rozmawiania o finansach;

8) Doskonalenie leksyki z zakresu bankowości; oszczędzania i wydawania pieniędzy; powtórka czasowników frazowych;

9) Wypowiadanie się na temat działalności i organizacji charytatywnych; doskonalenie umiejętności słuchania wiadomości;

10) Słuchanie w celu zweryfikowania wcześniejszych założeń; sposoby użycia czasowników – powtórka;

11) Doskonalenie leksyki w zakresie rozrywki na żywo; wypowiadanie się na temat sposobów spędzania czasu wolnego;

12) Przewidywanie zakończenia usłyszanej historii; słuchanie ze zrozumieniem; powtórka działu 7;

13) Wypowiadanie się na temat obowiązujących zasad; regulaminów;

15) Ćwiczenie umiejętności czy tania w celu zrozumienia opisu sposobu działania i zasad gier; powtórka materiału.

Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie udziału w debacie.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej.

W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną

i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (udział w debacie).

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams (shorturl.at/aeyGV).

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia

i koniecznością powtórzenia modułu.

Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji:

1) użycie języka (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej),

2) recepcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej),

3) pisemna produkcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej),

4) za udział w debacie (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej);

5) z krótkich sprawdzianów leksykalnych/gramatycznych) (średnia ocen).

Skala ocen:

90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus)

75 - 83 % = ocena db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny).

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

3. MODUŁ JĘZYKA;

Dopasowana do planu Wydziału Prawa i Administracji: Przedsiębiorczość [gr. 3].

Kontakt z prowadzącym: katarzyna.kiszka@us.edu.pl

Miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)