Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.3+]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 16
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.3+] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 16 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 13:45 - 15:15
sala 3.45 Wydział Prawa i Administracji (Katowice, ul. Bankowa 11b) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Kiszka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Student's Book + Online Practice. London: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca: Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Workbook. London: Oxford University Press. Vince, M. 2021. Macmillan English Grammar in Context. Intermediate. London: Macmillan. Kurs wspomagający lektorat https://el.us.edu.pl/spnjo/course/index.php?categoryid=30 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: 1) Wyrażanie obowiązku, konieczności, udzielanie porad za pomocą czasowników modalnych; słownictwo potrzebne w restauracji; powtórzenie słownictwa związanego z jedzeniem; 2) Omawianie i reagowanie w sytuacji doświadczenia nieprofesjonalnej obsługi, składanie zażaleń. Doskonalenie umiejętności słuchania w celu uzyskania informacji szczegółowej; 3) Doskonalenie umiejętności czytania w celu ogólnego zrozumienia treści poszczególnych paragrafów, formułowanie opinii na temat składanych zażaleń; 4) Poszerzanie i doskonalenie słownictwa związanego z majsterkowaniem. Opisywanie umiejętności w teraźniejszości i przeszłości; parafrazowanie; 5) Doskonalenie wymowy wyrazów zawierających zlepki spółgłosek; reagowanie na sugestie; parafrazowanie i opisywanie procedur; 6) Ćwiczenie umiejętności opowiadania i zrozumienia anegdot; powtórka czasowników modalnych; powtórzenie działu 6; 7) Doskonalenie znajomości czasowników frazowych; użycie ich w kontekście rozmawiania o finansach; 8) Doskonalenie leksyki z zakresu bankowości; oszczędzania i wydawania pieniędzy; powtórka czasowników frazowych; 9) Wypowiadanie się na temat działalności i organizacji charytatywnych; doskonalenie umiejętności słuchania wiadomości; 10) Słuchanie w celu zweryfikowania wcześniejszych założeń; sposoby użycia czasowników – powtórka; 11) Doskonalenie leksyki w zakresie rozrywki na żywo; wypowiadanie się na temat sposobów spędzania czasu wolnego; 12) Przewidywanie zakończenia usłyszanej historii; słuchanie ze zrozumieniem; powtórka działu 7; 13) Wypowiadanie się na temat obowiązujących zasad; regulaminów; 15) Ćwiczenie umiejętności czy tania w celu zrozumienia opisu sposobu działania i zasad gier; powtórka materiału. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie udziału w debacie. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (udział w debacie). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams (shorturl.at/aeyGV). |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 2) recepcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 3) pisemna produkcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 4) za udział w debacie (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej); 5) z krótkich sprawdzianów leksykalnych/gramatycznych) (średnia ocen). Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny). 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
3. MODUŁ JĘZYKA; Dopasowana do planu Wydziału Prawa i Administracji: Przedsiębiorczość [gr. 3]. Kontakt z prowadzącym: katarzyna.kiszka@us.edu.pl Miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.