Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.3+] semestr zimowy 2021/2022
lektorat, grupa nr 7

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.3+]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Dariusz Idziaszek
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Student's Book + Online Practice. London: Oxford University Press.

Literatura uzupełniająca:

Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Workbook. London: Oxford University Press.

Vince, M. 2021. Macmillan English Grammar in Context. Intermediate. London: Macmillan.

Kurs wspomagający lektorat:

Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams

http://bityl.pl/ynCm0

Zakres tematów:

Zakres tematów: Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych

w działaniach w obszarze tematycznym:

• nieprzewidziane sytuacje w restauracji, zamawianie posiłków, składanie składanie skargi w związku z jakością obsługi/jedzenia.

• Dyskusja na temat praktyki dawania napiwków w restauracji i ewentualnych kontrowersji z nią związanych.

• Słownictwo związane i zwroty z restauracją, rodzajem posiłków, pracą wykonywaną w gastronomii, np: is the service included?, pour the wine, overcooked, lay the table.

• Nowe słownictwo i rozmowa na podstawie tekstów: How to complain in restaurants oraz Tipping in restaurants.

• Ćwiczenia w słuchaniu ze zrozumieniem

• Wypowiedź pisemna: recenzja restauracji, w której byłeś ostatnio lub którą mógłbyś polecić.

• Użycie czasowników nakazu, zakazu oraz potrzeby, takich jak: have to (odmieniane przez różne czasy), must, mustn't, need, needn't, should, shouldn't, ought to, oughtn't to.

• Formułowanie sugestii i rad dotyczących problemów codziennych.

• Czytanie ze zrozumieniem i interpretacja tekstu Marina's extraordinary uses for ordinary things

• Poszerzenie słownictwa z zakresu DIY, np. brick, drill, torch

• Wyrażanie możliwości i pozwolenia za pomocą czasowników can, could oraz be able to.

• Czy pieniądze dają szczęście? - rozważanie argumentów za i przeciw. Rozmowa dotycząca finansów, oszczędzania i wydawania pieniędzy oraz zmian, które zaszły wraz w pojawieniem się pierwszych bankomatów.

• Poszerzenie zasobu słownictwa – czasowniki frazowe rozdzielne, nierozdzielne oraz bez dopełnienia, np. pay sb back, pay off, take out some money.

• Rozmowa dotycząca różnego rodzaju rozrywek poza domem, (takich jak koncerty, sztuki teatralne lub wydarzenia sportowe) i skonfrontowanie ich z rozrywkami domowymi (np. granie w gry planszowe, oglądanie telewizji lub granie w gry karciane).

• Utrwalenie słownictwa związanego z wydarzeniami sportowymi i kulturalnymi, np: final whistle, curtain, stage, spectators

• Ćwiczenia w słuchaniu i czytaniu ze zrozumieniem (tekst A different kind of social network).

• Składnia czasowników – verb + 'to infinitive', verb + infinitive, verb + -ing.

• Practical English- rozmowa i słownictwo związane z zasadami, które powinny panować w domu.

Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie udziału w debacie.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej.

W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną

i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne

i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (udział w debacie).

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie MS Teams.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia

i koniecznością powtórzenia modułu.

Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji:

1) użycie języka (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej),

2) recepcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej),

3) pisemna produkcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej),

4) za udział w debacie (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej);

5) z testów leksykalnych (średnia ocen).

Skala ocen:

90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus)

75 - 83 % = ocena db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny).

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Dyżur: Poniedziałek 13:00-13:45 MS TEAMS

Uwagi:

3. MODUŁ JĘZYKA;

Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Filozofia.

Kontakt z prowadzącym: dariusz.idziaszek@us.edu.pl

Miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)