Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.3+]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 7
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.3+] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dariusz Idziaszek | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Student's Book + Online Practice. London: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca: Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Workbook. London: Oxford University Press. Vince, M. 2021. Macmillan English Grammar in Context. Intermediate. London: Macmillan. Kurs wspomagający lektorat: Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams http://bityl.pl/ynCm0 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zakres tematów: Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: • nieprzewidziane sytuacje w restauracji, zamawianie posiłków, składanie składanie skargi w związku z jakością obsługi/jedzenia. • Dyskusja na temat praktyki dawania napiwków w restauracji i ewentualnych kontrowersji z nią związanych. • Słownictwo związane i zwroty z restauracją, rodzajem posiłków, pracą wykonywaną w gastronomii, np: is the service included?, pour the wine, overcooked, lay the table. • Nowe słownictwo i rozmowa na podstawie tekstów: How to complain in restaurants oraz Tipping in restaurants. • Ćwiczenia w słuchaniu ze zrozumieniem • Wypowiedź pisemna: recenzja restauracji, w której byłeś ostatnio lub którą mógłbyś polecić. • Użycie czasowników nakazu, zakazu oraz potrzeby, takich jak: have to (odmieniane przez różne czasy), must, mustn't, need, needn't, should, shouldn't, ought to, oughtn't to. • Formułowanie sugestii i rad dotyczących problemów codziennych. • Czytanie ze zrozumieniem i interpretacja tekstu Marina's extraordinary uses for ordinary things • Poszerzenie słownictwa z zakresu DIY, np. brick, drill, torch • Wyrażanie możliwości i pozwolenia za pomocą czasowników can, could oraz be able to. • Czy pieniądze dają szczęście? - rozważanie argumentów za i przeciw. Rozmowa dotycząca finansów, oszczędzania i wydawania pieniędzy oraz zmian, które zaszły wraz w pojawieniem się pierwszych bankomatów. • Poszerzenie zasobu słownictwa – czasowniki frazowe rozdzielne, nierozdzielne oraz bez dopełnienia, np. pay sb back, pay off, take out some money. • Rozmowa dotycząca różnego rodzaju rozrywek poza domem, (takich jak koncerty, sztuki teatralne lub wydarzenia sportowe) i skonfrontowanie ich z rozrywkami domowymi (np. granie w gry planszowe, oglądanie telewizji lub granie w gry karciane). • Utrwalenie słownictwa związanego z wydarzeniami sportowymi i kulturalnymi, np: final whistle, curtain, stage, spectators • Ćwiczenia w słuchaniu i czytaniu ze zrozumieniem (tekst A different kind of social network). • Składnia czasowników – verb + 'to infinitive', verb + infinitive, verb + -ing. • Practical English- rozmowa i słownictwo związane z zasadami, które powinny panować w domu. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie udziału w debacie. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (udział w debacie). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie MS Teams. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 2) recepcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 3) pisemna produkcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 4) za udział w debacie (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej); 5) z testów leksykalnych (średnia ocen). Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny). 0 -59% = ndst (niedostateczny) Dyżur: Poniedziałek 13:00-13:45 MS TEAMS |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
3. MODUŁ JĘZYKA; Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Filozofia. Kontakt z prowadzącym: dariusz.idziaszek@us.edu.pl Miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.