Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.3+] semestr zimowy 2021/2022
lektorat, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany plus [31-ST-L30-ANG-B1.3+]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala 357
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Joanna Jakubiec-Bontko
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Student's Book + Online Practice. London: Oxford University Press.

Literatura uzupełniająca:

Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Chomacki, K. 2019: English File. 4th edition. Intermediate Plus. Workbook. London: Oxford University Press.

Raymond Murphy ‘English Grammar in Use’, Cambridge University Press, 2019, 5th edition for intermediate students

Stuart Redman ‘Test Your English Vocabulary in Use’ Pre-Intermediate and Intermediate, Cambridge University Press, 2018, 3rd edition.

E-lektorat na platformie e-learningowej: http://el.us.edu.pl/spnjo/ („Kurs wspomagający lektorat – English File B1+ II. rok”)

https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=573

Zakres tematów:

Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym:

1. Składanie zamówień w restauracji, udzielanie napiwków i formułowanie zażaleń - wykorzystanie struktur gramatycznych do wyrażania nakazu, konieczności, zakazu i rekomendacji.

2. Wypowiadanie się na temat różnorodnego zastosowania przedmiotów codziennego użytku, ich tworzenie i naprawa - zastosowanie czasowników modalnych can/could oraz wyrażenia „be able to”.

3. Dyskutowanie o znaczeniu pieniędzy we współczesnym świecie i korzystaniu z bankomatów – stosowanie czasowników złożonych.

4. Formułowanie opinii temat działalności charytatywnej i gromadzenia funduszy dla szczytnych celów - udział w debacie.

5. Wyrażanie opinii o imprezach rozrywkowych na żywo (koncerty muzyczne, wydarzenia sportowe) – utrwalenie składni czasowników w konstrukcjach bezokolicznikowych i gerundialnych.

6. Doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się o sposobach spędzania wolnego czasu (w domu i poza nim).

7. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie udziału w debacie.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia w formie stacjonarnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej.

W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (udział w debacie).

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie Moodle.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia

i koniecznością powtórzenia modułu.

Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji:

1) użycie języka (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej),

2) recepcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej),

3) pisemna produkcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej),

4) za udział w debacie (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej),

5) praca własnej studenta na platformie e-learningowej (średnia ocen).

Skala ocen:

90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus)

75 - 83 % = ocena db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny).

0 - 59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

3. MODUŁ JĘZYKA;

Dopasowana do planu Wydziału Prawa i Administracji: Prawo [gr. A1].

Kontakt z prowadzącym: joanna.jakubiec-bontko@us.edu.pl

Miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)