Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Dellar, H. Walkey, A. 2014 Outcomes Upper intermediate second edition. National Geographic Learning , CENGAGE Learning Literatura uzupełniająca: •Maris, A. 2014. Outcomes Upper intermediate second edition workbook. National Geographic Learning , CENGAGE Learning •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press •Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Macmillan •Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora •Kurs wspomagający lektorat na platformie Moodle: https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=608 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: formy spędzania wolnego czasu; zainteresowania, rozrywka, ulubione aktywności; korzystanie z dóbr kultury, rozrywka, filmy, muzyka, książki, sztuka; interpretacja dzieł sztuki, opisywanie obrazów, wątków książek, fabuł filmów, losów bohaterów, motywów przewodnich; opisywanie budynków i miejsc; formy życia społecznego, wspólne świętowanie, karnawał, festyn; miejsca i wydarzenia warte odwiedzenia; planowane i przewidywane wydarzenia w życiu lokalnej społeczności; praktyczne aspekty życia w otoczeniu przedmiotów codziennego użytku; nawyk gromadzenia przedmiotów, motywy i problemy; opisywanie problematycznych doświadczeń z przedmiotami; reklamowanie zakupionych towarów i usług; postawy wobec środowiska naturalnego, zapobiegliwość i samowystarczalność. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie wystąpienia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (prezentacja). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1)użycie języka (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 2)recepcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 3)pisemna produkcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 4)z przedstawionej prezentacji (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 5)z krótkich sprawdzianów leksykalnych /gramatycznych (średnia ocen) Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
1. MODUŁ JĘZYKA; Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Filologia rosyjska. Kontakt z prowadzącym: katarzyna.banas-sieradzka@us.edu.pl Miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.