Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 8
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Franek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Dellar, H. Walkey, A. 2014 Outcomes Upper intermediate second edition. National Geographic Learning , CENGAGE Learning Literatura uzupełniająca: Swan M., Walter C., 2019. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press •Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora •Kurs wspomagający lektorat na platformie MS Teams https://bit.ly/39PAVSM |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: różne formy spędzania wolnego czasu, mówienie o przyzwyczajeniach związanych z czasem wolnym, opisywanie filmu, muzyki, książek, sztuki; opisywanie malarstwa, interpretowanie tematyki obrazów; opisywanie ciekawych fabuł filmów, niezwykłych historii; opisywanie miejsc, miast, atmosfery karnawału, festynu, odwiedzanie różnych miejsc, ulicznych targów, muzeów, planowane, zapowiedziane wydarzenia w danej społeczności; przedmioty niezbędne w domu, z których korzystamy poza domem, samochody, computery, rowery, narzędzia, urządzenia; problem, przyczyna gromadzenia różnych przedmiotów; rozpoznawanie przyczyny dysfunkcji przedmiotów, urządzeń, usług, opisywanie zachowań, radzenia sobie z przedmiotami wymagającymi naprawy, reklamowanie przedmiotów, opisywanie funkcjonowania obsługi klienta. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie wystąpienia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (prezentacja). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat w wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1)użycie języka (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 2)recepcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 3)pisemna produkcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 4)z przedstawionej prezentacji (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
1. MODUŁ JĘZYKA; Dopasowana do planu Wydziału Nauk Społecznych: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe. Miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.