Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Bogumiła Bober | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: H. Dellar. A. Walkley. "Outcomes". Upper Intermediate Student’s Book with DVD-ROM. National Geographic Learning. Cengage Learning. Second edition. 2016. Workbook with Audio CD Literatura uzupełniająca: Swan, C. Walter. "Oxford English Grammar Course". Intermediate + Pronunciation for grammar CD- ROM. Oxford University Press, 2011 Michael Vince. "Macmillan English Grammar in Context-Upper Intermediate". Macmillan, 2012 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 E-Workbook B2: el.us.edu.pl/spnjo Kurs wspomagający lektorat na platformie MS Teams: https://bit.ly/30s3GUb Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-9 podręcznika ‘Outcomes’ – upper intermediate (National Geographic Learning/Cengage Learning): 1. Relacjonowanie zdarzeń związanych z różnymi rodzajami pogody, z uwzględnieniem pogody ekstremalnej i klęsk żywiołowych. Użycie odpowiedniego słownictwa (na przykład: thunderstorm, hail, downpour). 2. Opisywanie wydarzeń przeszłych (zastosowanie czasów narracyjnych: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect). Użycie odpowiednich wyrażeń dla udramatycznienia opisów (na przykład: as big as balls, so hard that…, something like + a numer). Reagowanie na relacje rozmówcy (na przykład: „Yeah?”,” I bet” „Oh no!” „Uh huh”). 3. Dyskusja na tematy związane z przyrodą (zwierzęta i rośliny), na podstawie przeczytanych artykułów prasowych. Użycie zdań imiesłowowych (na przykład: dishes featuring in the menu, experiments aimed at combating illnesses). Wyrażanie trendów (na przykład: to go up/down sharply/slightly, as a result of, to lead to…). 4. Rozwijanie umiejętności rozumienia znaczenia słów z kontekstu. Rozróżnianie pomiędzy znaczeniem dosłownym i przenośnym (na przykład: to plant a tree, to plant a bomb; stormy weather, a stormy relationship). 5. Dyskusja na temat przestępstw i tego, co za sobą pociągają, z użyciem wyrażenia „to have something done” (na przykład: I had my camera stolen). Reagowanie na relacje rozmówcy za pomocą zdań wykrzyknikowych (na przykład: That’s terrible!) i pytań (na przykład: What happened?). 6. Rozwijanie umiejętności wyrażania różnych stopni pewności za pomocą czasowników modalnych dedukcji (w teraźniejszości: must live, can’t be earning, might be, i w przeszłości: might not have known, must have forgotten). 7. Poszerzenie słownictwa dotyczącego przestępstw (na przykład: burglary, fraud, smuggling) i kar za ich popełnianie (na przykład: to be convicted of, to serve a sentence, to do community service). Zastosowanie wyrażeń przyimkowych (na przykład: a problem with drugs, no excuse for dropping liter, a decrease in the incidence of crime, widespread damage to buildings) w dyskusji o zbrodni i karze. 8. Rozmowa na temat trendów i statystyki. Rozwijanie umiejętności stosowania wyrażeń typu: increase sharply, run in parallel, fall by 30% itp., na podstawie artykułu: „Riga-Rous policing brings down crime.” 9. Rozwinięcie zakresu leksyki związanej z pracą i zatrudnieniem (na przykład: „on-the-job training, to be made redundant, to hand in a notice, to delegate responsibility). Formułowanie wypowiedzi na temat możliwości rozwoju kariery zawodowej oraz pozytywnych i negatywnych aspektów życia zawodowego (użycie zerowego i pierwszego trybu warunkowego). 10. Wyrażanie przeczuć dotyczących przyszłości – do jakiego stopnia jesteśmy pewni, że coś się wydarzy (na przykład: „I doubt it,” „You’re bound to succeed,” „I might,” definitely, hopefully, probably). 11. Wypowiadanie się na temat wykształcenia i pierwszej pracy (użycie drugiego i trzeciego trybu warunkowego). Zastosowanie kolokacji czasownik-rzeczownik (na przykład: to see the benefits, to have a laugh, to set foot on, to put in a good word). 12. Doskonalenie umiejętności przedstawiania krótkich prezentacji. Zastosowanie ustalonej struktury prezentacji oraz charakterystycznego słownictwa (na przykład: to consider, to focus on facts, to highlight, to sum up). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) Opis pracy własnej studenta 30 godzin: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: 1) z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (2 wiedzowe i 1 kompetencyjny), • z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia, • z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) Przebieg procesu weryfikacji: Pisemny test z języka ogólnego: trzy testy w semestrze, zapowiadane z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Wypowiedź pisemna: czas na oddanie - do dwóch tygodni. Weryfikacja pracy studenta na platformie e-learningowej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
3. MODUŁ JĘZYKA; Dopasowana do planu Wydziału Nauk Społecznych: Arteterapia, Pedagogika, Pedagogika specjalna, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Kontakt z prowadzącym: bogumila.bober@us.edu.pl miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.