Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3] semestr zimowy 2021/2022
lektorat, grupa nr 10

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 10 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Iwona Mrozińska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

• Eales,F, Oakes,S (2018). Speakout, Advanced Plus, Pearson Education

Limited.

Literatura uzupełniająca:

1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination C1 & C2, Macmillan Publishers Limited.

2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press.

3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks.

4. Matasek, M (2003). Gramatyka angielska dla zaawansowanych, Handybooks.

5. Wright, J (2000). Idioms organiser, LTP Language.

6. Foley, M, Hall, D (2005). Advanced Learners’ Grammar, Longman.

Dodatkowe materiały leksykalne i gramatyczne w dedykowanym zespole w MS Teams

Kurs wspomagający lektorat na platformie MS Teams:

http://bityl.pl/2lDRF

Niektóre źródła internetowe:

- http://podcasts.ox.ac.uk

- http://www.bbc.co.uk

- http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html

- http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm

- http://www.ted.com/

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (Speakout 2nd edition Advanced Plus, Pearson):

Zakres tematów:

1. Doskonalenie rozumienia tekstu w oparciu o artykuł „The secret to long-term fitness”; wypowiadanie się na temat zdobywania i utrzymywania sprawności fizycznej; rozwinięcie leksyki z zakresu rodzajów zajęć „fitness” oraz przymiotników złożonych, zbudowanych na bazie przedrostków „full-, far-, hard”(np. „far-fetched, hard-hitting”); przypomnienie zasad konstruowania złożonych fraz rzeczownikowych.

2. Doskonalenie umiejętności konwersacji: wyrażanie opinii na temat pasji i zamiłowań oraz wyglądu zewnętrznego i mody; praca z leksyką (określenia złożone typu „long-term, low-cost”; doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu w oparciu o program radiowy (wywiad).

3. Doskonalenie umiejętności mówienia: dyskusja na temat wizerunku i wyglądu zewnętrznego; doskonalenie umiejętności akcentowania i wyjaśniania w wypowiedzi nieformalnej, z zastosowaniem szyku przestawnego („fronting, heading, tailing” ); wykorzystanie struktury „frontingu” w redagowaniu opisu osoby.

4. Wypowiadanie się na temat sposobów zachowania dobrej kondycji fizycznej i psychicznej w oparciu o artykuł „What’s your magic bullet”; praca z leksyką (wyrażenia idiomatyczne).

5. Rozwijanie umiejętności udziału w konwersacji (powracanie do tematu, zabieranie głosu i oddawanie go rozmówcy – „turn-taking”) oraz wyrażania opinii na temat sposobów tworzenia zdrowych miejsc pracy.

6. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Culinary journey”); wypowiadanie się na temat upodobań i wspomnień kulinarnych.

7. Powtórzenie materiału z zakresu unitu 5 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe).

8. Dyskusja na temat różnych aspektów życia miejskiego, z zastosowaniem leksyki z danego tematu („buzz, congested, hectic”); doskonalenie umiejętności rozumienia tekstu w oparciu o artykuł „Cold, confusing and foreign” (praca z leksyką); przypomnienie struktury zdania złożonego typu: zdanie okolicznikowe przyzwolenia („concessive clause”); zastosowanie odpowiednich spójników: np. „although, when, albeit”.

9. Rozwijanie umiejętności mówienia: dyskusja na temat indywidualnych preferencji i czynników warunkujących wybór nowego miejsca zamieszkania; rozwijanie leksyki z zakresu wyrażeń dwuczłonowych (np. „more or less, sooner or later”); zasady zastosowania czasowników relacjonujących (np. „allege, call for, maintain, echo”) w oparciu o program radiowy na temat kulis pracy tłumacza.

10. Doskonalenie umiejętności mówienia: dyskusja na temat specyfiki pracy tłumacza; przypomnienie zasad budowania wypowiedzi przy użyciu mowy zależnej;doskonalenie umiejętności redagowania wypowiedzi pisemnej: formułowanie notatek oraz podsumowań w oparciu o tekst lub materiał audio.

11. Dyskusja na temat indywidualnych przyzwyczajeń oraz różnić kulturowych dotyczących zachowań i zwyczajów, z zastosowaniem leksyki z zakresu tematu (np. „It’s customary that,the norm is, it’s unheard of”) oraz reakcji językowych znajdujących zastosowanie podczas dyskusji (wyrażanie ogólnego stanowiska, podsumowanie wypowiedzi).

12. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Differences”); wypowiadanie się na temat różnic w zachowaniach ludzi oraz umiejętności asymilacji (w oparciu o artykuł „How to blend in”).

13. Powtórzenie materiału z zakresu unit 6 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe).

Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej i techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej.

W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną

i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post).

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat w wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia.

Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

1) z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (2 wiedzowe i 1 kompetencyjny),

2) z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia, tj. krótkie testy leksykalne z wyznaczonych partii materiału (średnia ocen)

Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1) na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

W przypadku zaliczenia składowych 1) decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

3. MODUŁ JĘZYKA;

Dopasowana do planu Wydziału Nauk Społecznych: Psychologia.

Kontakt z prowadzącym: iwona.mrozinska@us.edu.pl

miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)