Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykład monograficzny: Profesjonalizacja kampanii wyborczych [W3-DK-S1-WM1.21] semestr zimowy 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wykład monograficzny: Profesjonalizacja kampanii wyborczych [W3-DK-S1-WM1.21]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: 27
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marek Mazur
Literatura:

Adamik-Szysiak M., Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych, Lublin 2018

Annusewicz O. (red.), Zarządzanie wizerunkiem w polityce, „Studia politologiczne”, vol. 45, Warszawa 2017

Brodzińska-Mirowska B., Profesjonalizacja komunikacji politycznej w dobie mediatyzacji: wyzwania koncepcyjne i badawcze, Athenaeum Polskie Studia Politologiczne 62(2)/2019

Brodzińska-Mirowska Barbara, Marketing międzywyborczy w teorii i praktyce. Przypadek Platformy Obywatelskiej, Toruń 2013,

Churska K., Drobczyński S., Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii politycznych w Polsce, Poznań 2011

d’Ancona M., Postprawda, Warszawa 2018

Dobek – Ostrowska B. (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wrocław 2005

Doliński D., Psychologiczne mechanizmy oddziaływania reklamy, Gdańsk 2003

Grabarczuk A., Celebrytyzacja polityki w Stanach Zjednoczonych, Gdańsk 2015

Harari Y., Homo deus. Krótka historia jutra, Karków 2018

Iyengar Sh., McGrady J., Środki masowego przekazu i perswazja polityczna, w: Brock T., C., Green M., C., (red.) Perswazja. Perspektywa psychologiczna, Kraków 2007

Jabłoński A. W., Sobkowiak L. (red.), Marketing polityczny w teorii i praktyka, Wrocław 2002

Jacuński M., Sieciowe komunikowanie polityczne w Polsce. Perspektywa aktorów politycznych, Wrocław 2016

Jak wygrać wybory, Dudek A., Flis J., Garapich A., Górny G., Kosson G., Zybertowicz A., Ekspertów pyta Artur Dmochowski, Warszawa 2014

Jakubowski J., Populizm i social media – małżeństwo z rozsądku?, ePolitikon-24-2017.1.1

Jeziński M., Marketing polityczny a procesy akulturacyjne. Przypadek III Rzeczpospolitej, Toruń 2004,

Kolczyński M., Mazur M., Broń masowego wrażenia, Warszawa 2009

Kolczyński M., Mazur M.: Wojna na wrażenia. Strategie polityczne i telewizja w kampaniach wyborczych w 2005 roku w Polsce. Warszawa 2007.

Kolczyński M., Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007

Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 4.0, Warszawa 2017

Mazur M., Marketing polityczny, Warszawa 2002

Mazur M., Polityka z twarzą. Personalizacja parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce w latach 1993 – 2011, Katowice 2014

Misiuna J., Molęda-Zdziech M., Łubiarz S. (red.): Amerykańskie wybory prezydenckie w erze postprawdy. Aktorzy, strategie, konteksty, Warszawa 2018

Molęda-Zdziech M., Czas celebrytów. Mediatyzacja życia publicznego, Warszawa 2013

Nowak E., Ustanawianie agendy politycznej przez media: efekt newsa w Polsce, Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2014

Nowak J., Aktywność obywateli online. Teoria a praktyka, Lublin 2011

Nowina-Konopka M., Glinka K., Miernik R. (red.) Populizm jako narzędzie marketingu politycznego, Kielce 2017

Olczyk T., Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI w., Warszawa 2009

Piontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011

Płudowski T., Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych, Warszawa 2008

Szalkiewicz W., Sokołowski M., Inżynierowie społeczni i technologie zdobywania władzy. Studia nad manipulacja i propagandą, Toruń 2017

Szpunar M., Nowe-stare medium. Internet między tworzeniem nowych modeli komunikacyjnych a reprodukowaniem schematów komunikowania masowego, Warszawa 2012

Wierzchołowski G., Jak wygrać wybory samorządowe, Warszawa 2014

oraz wybrane artykuły z czasopism: „Zeszyty Prasoznawcze”, „Studia Medioznawcze”, „Media – Biznes - Kultura”, „Zarządzanie mediami”.

Zakres tematów:

Na wykładach poruszana jest problematyka dotycząca: modelowania profesjonalizacji kampanii wyborczych, opisu i analizy jej najważniejszych uwarunkowań związanych z transformacją modelu organizacyjnego partii politycznych oraz mediatyzacją polityki (w wymiarze działania mediów informacyjnych /ich komercjalizacji i polityzacji/ oraz rosnącej roli w zachowaniach wyborczych wszystkich podmiotów polityki logiki medialnej /zwłaszcza sieciowej logiki medialnej właściwej dla mediów społecznościowych/), analizy praktyki komunikacyjnych strategii wyborczych (m.in. narracji marketingowej, strategicznego wykorzystywania apeli populistycznych, strategii celebrytyzacji i prywatyzacji wizerunków podmiotów politycznych, strategii i technik perswazyjnych stosowanych w reklamie politycznej,), w końcu wynikających z tych strategii zagrożeń dla demokracji, m.in. związanych z popularyzacją dezinformacji (problem postparawdy, fake news, deepfake), polaryzacją polityczną wyborców, rozpadem wspólnoty politycznej, emocjonalizacją i trywializacją sfery publicznej.

Metody dydaktyczne:

metoda podająca (omówienie podstawowych kategorii i wybranych ujęć teoretycznych, dyskusja wybranych problemów z teorii i praktyki profesjonalizacji kampanii, prezentacja wyników wybranych badań empirycznych, studia przypadku), analiza danych empirycznych, wykorzystanie baz danych

Metody i kryteria oceniania:

metody:

wypowiedź ustna

kryteria:

wiedza, umiejętności i kompetencje dotyczące zagadnień i problemów omawianych na wykładach

Uwagi:

1 semestr dziennikarstwo i komunikacja społeczna stacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)