Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.1]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 5
Przedmiot: | Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura uzupełniająca: Materiały opracowywane przez lektora Kurs wspomagający lektorat na platformie Moodle: Lektorat FR A1.1 - rok I semestr 1. 21/22Z https://tiny.pl/9rd2q |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Nabywanie i utrwalanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: Francja i jej mieszkańcy. Autoprezentacja, nawiązywanie znajomości, powitania i pożegnania. Określanie miejsca i czasu wydarzeń. Zasięganie informacji i udzielanie informacji dotyczących danych osobowych, określanie miejsca pochodzenia i przeznaczenia, wypełnianie formularza. Pasje i marzenia. Miejsce Francji w Europie (symbole narodowe, stereotypy). Krajobraz miejski, lokalizacja obiektu. Zasięganie informacji o warunkach pobytu, rezerwacja pokoju hotelowego. Wskazywanie trasy. Redagowanie kartki z podróży, opisywanie zjawisk meteorologicznych. Czynności związane z aktywnym wypoczynkiem. Atrakcje Paryża - odczytywanie planu miasta i posługiwaniem się planem metra. Realioznawstwo - wybrane aspekty z historii i cywilizacji Francji (Coco Chanel, Legia cudzoziemska, Paryż Haussmanna). Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: krótka wypowiedź na temat związany z jego osobą, bliskimi i najbliższym otoczeniem, redagowanie krótkiego e-maila, postu). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie Moodle. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych: 1) użycie języka ( min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację), 2) recepcja ( min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3) pisemna produkcja, 4) ustna produkcja - autoprezentacja, 5) krótkie sprawdziany leksykalne/gramatyczne (średnia ocen) 6) praca własna studenta na platformie e-learningowej Moodle (wynik z pracy na platformie) Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
1. MODUŁ JĘZYKA; PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK Wydział Prawa i Administracji - Prawo [F13]. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.