Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-NIEM-B2.3] semestr zimowy 2021/2022
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-NIEM-B2.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:30 - 17:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Jerzy Gzara
Literatura:

Kurs językowy zamieszczony na platformie Moodle https://tiny.pl/9rd6n

Literatura uzupełniająca:

Dodatkowe materiały na platformie e-learningowej Moodle https://tiny.pl/9rd62 przygotowane przez lektora

Kurs wspomagający lektorat na platformie Moodle: https://tiny.pl/9rd6n

Zakres tematów:

Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym rozdziałów 5-6 podręcznika podstawowego “Studio d Die Mittelstufe” B2.

Wyrażanie własnych pomysłów/rozważań na temat przyrody

Prowadzenie rozmów o pracy i czasie wolnym na łonie natury

Sporządzanie notatek, reasumowanie tekstów

Ochrona środowiska naturalnego

Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów

Czasowniki i dopełnienia w celowniku i bierniku

Prowadzenie dyskusji o pracy

Prowadzenie rozmów o poszukiwaniu pracy i ubieganiu się o pracę

Zadawanie pytań co do życiorysu i udzielanie odpowiedzi

Pisanie życiorysu

Sporządzanie podania o przyjęcie do pracy

Powtórzenie zaimków zwrotnych

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Powtórzenie i utrwalanie poznanych dotychczas struktur gramatycznych takich jak rodzajniki, przyimki, rekcja czasowników itp.

Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej i techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych wymagań edukacyjnych.

Praca własna studenta obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane

w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających,

opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne, (na przykład: sporządzanie opisu, udział w debacie, projekt, streszczenie, e-mail, sprawozdanie, wpis na forum).

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia.

Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

1) z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (2 wiedzowe i 1 kompetencyjny),

2) z wypowiedzi ustnej,

3) z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia, tj. krótkich sprawdzianów gramatycznych / leksykalnych) (średnia ocen)

4) z innych form pracy własnej studenta, tj. pracy na platformie e-learningowej) (średnia ocen).

Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1) na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

W przypadku zaliczenia składowych 1) decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

LIKWIDACJA 25.10.2021 r

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)