Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie 31-STS2-L30-ANG-JS1
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 12
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie 31-STS2-L30-ANG-JS1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr zimowy 2021/2022 (2021/2022Z)
(zakończony)
lektorat (Lekt), grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | |||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | |||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Kiszka | |||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa Craig Thaine:”Cambridge Academic English”, CUP, 2012. Mark Powell:”Presenting in English”, Thompson, 2004. literatura uzupełniająca “English for Academics”, British Council; CUP, 2014. M. McCarthy, F. O’Dell: Academic Vocabulary in Use”, CUP, 2008. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Kurs wspomagający lektorat na platformie MS Teams: shorturl.at/aeyGV |
|||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Pogłębianie umiejętności komunikacyjnych: zabieranie głosu w dyskusji na temat przeczytanych tekstów, wyrażanie opinii, reagowanie na wypowiedzi, zgadzanie się/nie zgadzanie się, uzasadnianie wyboru. - Poznawanie słownictwa pedagogicznego i akademickiego na podstawie przeczytanych tekstów. - Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem (teksty akademickie), analiza informacji w złożonych tekstach. - Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem (tematy akademickie). - Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim: organizacja informacji w tekście pisanym, parafraza informacji w eseju, streszczenie przeczytanego artykułu. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (prezentacja). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams (shorturl.at/aeyGV). |
|||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: 1) z prezentacji / debaty 2) z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia, tj. krótkie sprawdziany leksykalne (średnia ocen) 3) z innych form pracy własnej studenta, tj. praca z materiałami on-line na stronie spnjo (średnia ocen) 4) za aktywny udział w zajęciach Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1) na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. W przypadku zaliczenia składowych 1) decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
|||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych - Psycholgia; IV ROK Kontakt z prowadzącym: katarzyna.kiszka@us.edu.pl Miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.