Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie 31-STS2-L30-ANG-JS1
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 2
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie 31-STS2-L30-ANG-JS1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr zimowy 2021/2022 (2021/2022Z)
(zakończony)
lektorat (Lekt), grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | |||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | |||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Bogumiła Bober | |||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: -Edward de Chazal & Sam McCarter: "Oxford EAP". Upper-intermediate/B2. Oxford University Press, 2012. Marion Grussendorf: "English for Presentations", Oxford University Press, 2007. Literatura uzupełniająca: "English for Academics", British Council; CUP, 2014. Michael Mc Carthy, Felicity O’Dell: "Academic Vocabulary in Use". Cambridge University Press, 2016. Keith Kelly, "Science". Macmillan Vocabulary Practice Series, 2012. Kurs wspomagający lektorat na platformie MS Teams: https://bit.ly/30s3GUb Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. Teksty źródłowe dostępne w internecie. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Pogłębianie umiejętności komunikacyjnych: zabieranie głosu w dyskusji na temat przeczytanych tekstów, wyrażanie opinii, reagowanie na wypowiedzi, zgadzanie się/nie zgadzanie się. - Poznawanie słownictwa pedagogicznego na podstawie przeczytanych tekstów. - Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem (teksty akademickie), analiza informacji w złożonych tekstach. - Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem (tematy akademickie). - Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim: organizacja informacji w tekście pisanym, parafraza informacji w eseju, streszczenie przeczytanego artykułu. - Przygotowanie wystąpienia ustnego (prezentacji multimedialnej) na tematy pedagogiczne. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Czytanie tekstu specjalistycznego, tłumaczenie, prezentacja, prezentacja multimedialna. Zajęcia w formie zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z 1 testu na semestr: treści zrealizowane podczas zajęć. - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych - z prezentacji multimedialnej Do średniej wliczane są oceny niedostateczne. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59%= ndst (niedostateczny) Przebieg procesu weryfikacji: Test sprawdzający zapowiedziany z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, weryfikacja pracy studenta na platformie e-learningowej. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych - Pedagogika (B2); I ROK II STOPIEŃ [magisterskie uzupełniające] Kontakt z prowadzącym: bogumila.bober@us.edu.pl miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.