Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie 31-STS2-L30-ANG-JS1
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 27
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie 31-STS2-L30-ANG-JS1 | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2021/2022 (2021/2022Z)
(zakończony)
lektorat (Lekt), grupa nr 27 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: |
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala P/1/10 Śląskie Międzyuczelniane Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych jaki jest adres? |
||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: | Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. | ||
Liczba osób w grupie: | 2 | |||
Limit miejsc: | 22 | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |||
Prowadzący: | Krystyna Mendziuk | |||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Lloyd Ch., Frazer J.A., ‘Engineering’, Express Publishing, 2011 Literatura uzupełniająca: Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=34 Marion Grussendorf: ‘English for Presentations’, Qxford University Press, 2007. Bernard Seal: ”Academic Encounters”, Cambridge University Press, 2010 Michael McCarthy, Felicity O’Dell ‘ Academic Vocabulary in Use’ , CUP, 2008 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
|||
Zakres tematów: |
- Pogłębianie umiejętności komunikacyjnych: zabieranie głosu w dyskusji na temat przeczytanych tekstów, wyrażanie opinii, reagowanie na wypowiedzi, zgadzanie się/niezgadzanie się. - Poznawanie słownictwa specjalistycznego z zakresu inżynierii materiałowej na podstawie przeczytanych tekstów. - Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem (teksty akademickie), analiza informacji zawartych w tekstach. - Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem (tematy akademickie). - Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim: organizacja informacji w tekście pisanym, parafraza informacji w eseju, streszczenie przeczytanego artykułu. - Przygotowanie wystąpienia ustnego (prezentacji) na tematy z zakresu inżynierii materiałowej. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie stacjonarnej/zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. godziny kontaktowe -30 h godziny pracy własnej studenta - 30 h Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład, prezentacja multimedialna, dialog). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach stacjonarnych/zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z min.1 testu na semestr (waga 1): treści zrealizowane podczas zajęć. - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - z prezentacji (waga 2), Do średniej wliczane są oceny niedostateczne. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
|||
Uwagi: |
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych o Materiałach - Inżynierii Materiałowej; I ROK II STOPIEŃ [magisterskie uzupełniające] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.